Arbejdsevne?
Fra : Annette Skovbon

Dato : 07-04-02 22:08

Når man søger pension, og får den, hvad vurderer ens sagsbehandler så
ens arbejdsevne ud fra?
Min sagsbehandler kan ikke fortælle mig hvad hun vurderer ud fra, men
hun fastholder at i hendes vurdering har min gangfunktion INGEN
betydning?
Har i evt. nogle love jeg kan se i?
Tak og godnat - Annette

Fra : Annette Skovbon

Dato : 11-04-02 14:55

Er der virkelig ingen her der ved noget om dette?

Fra : Lotte M

Dato : 11-04-02 18:34

"Annette Skovbon" <barbara_jordfed@chicks.dk> skrev :

> Er der virkelig ingen her der ved noget om dette?

Joda. Spørgsmålet er besvaret flere gange tidligere.

Reglerne vedrørende pension findes i Pensionsloven.
<http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/A20010061529-regl>

En pensionssag behandles ud fra en helhedsvurdering af
borgerens sociale-, fysiske- og psykiske situation. Herunder
er det afgørende om "alle aktiverings-, revaliderings- og
behandlingsmæssige samt andre foranstaltninger har været
afprøvet" - altså om det er udelukket at borgeren kan blive
selvforsørgende, evt i et fleksjob.

Der findes ikke en pensionsfacitliste, for enhver pensionssag
er unik, men normalt indgår:
* aktuelle helbredsmæssige oplysninger (lægeerklæringer),
herunder behandlingsstatus.
* oplysninger om forløbet af revalidering/aktivering/fleksjob.
* oplysninger om sociale forhold

Om din gangfunktion er relevant i forhold til din pensionssag
er umuligt at vurdere, uden at have kendskab til dokumenterne
i din sag.

Hvis du mener din sag er afgjort på et forkert grundlag, kan du
få hjælp til en anke, i din kommune, i din fagforening, eller i din
handicaporganisation.
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk

Fra : Annette Skovbon

Dato : 13-04-02 02:31

Tak for det Lotte,- det var rart en havde tid
God weekend