Win98 og Win2000 Netværk LAAANNNGSOMT!!
Fra : Søren Løbner

Dato : 01-02-01 10:31

Hej i NGen

Jeg har et netværk mellem en win2000 maskine og en med 98se.
Men når jeg bruger den med win2k og skal have adgang til den anden, gennem
"Netværksforbindelser/Computere i nærheden" tager det 3½ krig at komme ind
og se hvilke rescurser/mapper der er delt på den anden, hvorfor det???

Når man først er inde kører alting som det skal!

Håber på et hurtigt svar!!

-Søren Løbner

Fra : JK

Dato : 01-02-01 11:57

"Søren Løbner" <lobner@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og se hvilke rescurser/mapper der er delt på den anden, hvorfor det???
> Når man først er inde kører alting som det skal!

hmm....jeg har oplevet det samme - og jeg er egentlig ikke sikker på at det
jeg nu fortæller dig er grunden til at det er langsomt....

Jeg kørte i en periode med et domænenavn i 2 ord f.eks. "Hans Knudsen" - det
tog irriterende lang tid at se andre computere med det domænenavn. - så kom
der en del omstruktureringer i virksomheden, og det nye domæne blev døbt med
1 ord f.eks. "Knudsen" -pludselig var problemet løst - ventetiden for at se
andre computere i domænet var væk (?)

- som sagt - jeg er på ingen måder sikker på, at det var pga. at
domænenavnet var i 2 ord ! - men det virkede tilsyneladene her

/JK

Fra : Mayor_Tom

Dato : 01-02-01 15:31

> [...]
> og se hvilke rescurser/mapper der er delt på den anden, hvorfor det???
>
> Når man først er inde kører alting som det skal!

Udmiddelbart vil jeg tro at det er fordi at Win2K og Win98 kører med
forskellig Kryptering af Login/Password gennem netværket..... men jeg er
ikke sikker..... men hvis det er det, så er der vist ikke så meget at
gøre....

MVH Morten Nørgaard

Fra : Jens Frøkjær

Dato : 01-02-01 16:02

Jeg har oplevet det samme, dog har jeg kun prøvet med NT4 og win98, men
det er vel det samme?!? nå men problemet kunne jeg ikke finde en
fornuftig løsning på udover at skrive adresse på computeren i f.eks.
kørfeltet (start-kør) og den delte resource f.eks \\computernavn\film
eller f.eks "\\computernavn\hp 890c" el.l.

Det har løst problemet for mig, jeg ved godt det ikke er optimalt, men
det virker da....
--
MVH Jens Frøkjær
usenet@_NOSPAM_frokjaer.net