navigering i MS Access database
Fra : Jakob Bork

Dato : 07-04-02 21:26

Kan det passe at man ikke kan bruge obj.movelast og obj.moveprevious med en
simpel Access database? Jeg har en simpel gæstebog, hvor nye indlæg bliver
sat ind i "bunden" af databasen og jeg vil gerne have dem vist først (sidste
element først) i en løkke.
Derfor tænke jeg at i stedet for at bruge movenext indtil EOF (som virker
fint) kunne bruge movelast og så moveprevious indtil BIF. Det giver bare
fejlen:

Fejltype:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E24)
Rækkesættet understøtter ikke baglæns hentning.

Er der nogen der kan give en forklaring eller et alternativ?

Mvh

Jakob Bork

Fra : Torben Brandt

Dato : 07-04-02 22:22

Jakob Bork wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> Rækkesættet understøtter ikke baglæns hentning.
>

> Er der nogen der kan give en forklaring eller et alternativ?

Lige i dette tilfælde ser det ud til at det ville være nemmere at sortere
rækkerne omvendt, fx:
SELECT * FROM tabel ORDER BY id DESC

Men ellers kan du ændre på RecordSet'ets CursorType:
se <URL:
http://www.devguru.com/Technologies/ado/quickref/recordset_cursortype.html>

mvh Torben

--