JS og billeder...
Fra : Søren

Dato : 07-04-02 21:23

På en html side kan jeg indsætte flg kode:

<script type="text/javascript">
function MinPopUp(min URL) {
window.open(Min URL, 'popup', 'height=100, width=100');
}
</script>

jeg regner med at denne kode skal være imellem <head> og </head> ?
På siden kan jeg så indsætte:

linket</a>

det bruges ved et billed, der kan vises i en popup side, men hvis jeg nu har
100 billeder, som vises i thumbnail, og alle skal kunne vises i en popup med
den samme størrelse - d. v. s. height=100 og width=100 kan jeg så lave en
"universal" kode i .js fil, som jeg kan indsætte på siderne, så de viste
billeder kan vises i en popup?

Venligst,
Søren

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-04-02 22:48

Sun, 7 Apr 2002 22:22:37 +0200, skrev "Søren" <sorenh@gmx.net>:

>det bruges ved et billed, der kan vises i en popup side, men hvis jeg nu har
>100 billeder, som vises i thumbnail, og alle skal kunne vises i en popup med
>den samme størrelse

100*100 er vel næsten thumbnailstørrelse...

Prøv, at se om du kan bruge noget fra
<http://home13.inet.tele.dk/smedpark/popuptest3/>

Du udskifter selvf. bare tekstlinks med billedlinks.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Søren

Dato : 08-04-02 08:56

> 100*100 er vel næsten thumbnailstørrelse...

Ja, det har du ret i, men det var ikke så meget om det lige er 100 * 100 som
tanken om at kunne lave et script, der kunne bruges som et generelt script
og så vise flere billeder i en popup uden at skulle indtaste en masse kode
hver gang.

> Prøv, at se om du kan bruge noget fra
> <http://home13.inet.tele.dk/smedpark/popuptest3/>

Jeg har været inde og se linket og kildekoden. Jeg synes, at det er en meget
god kode, som du har lavet, for den giver mulighed for at bringe popup
billeder i forskellige størrelse (height * weidht) alt efter billedets
format. Det er lige sådan noget jeg kunne bruge ! Så tak for hjælpen !

Mange hilsner
Søren

Fra : Søren

Dato : 08-04-02 13:13

> Prøv, at se om du kan bruge noget fra
> <http://home13.inet.tele.dk/smedpark/popuptest3/>
>
> Du udskifter selvf. bare tekstlinks med billedlinks.

Jeg var inde på side og så kilden. Jeg har selv prøvet at lege med det og
lage koden i <head> ind i en fil, som jeg kalder picture.js og så lægger den
fil ind i <head> på en html side. Jeg anvender på siden tre billedlinks, som
fungere som de skal. Jeg anvender også en tekstlink lidt under billederne,
men den kan jeg ikke få til at fungere så den viser billedet. Siden ligger

http://www.familytree.dk/billed.htm

I min mappe images ligger det billed, som jeg ikke kan få vist fra
tekstlinket. Den hedder am4.jpg og når jeg klikker på det og vælger
egenskaber får jeg også t vide, at det er en jpeg fil. Hvad gør jeg galt her
siden jeg ikke kan få det vist ?

Venlig hilsen
Søren

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-04-02 19:31

Mon, 8 Apr 2002 14:12:58 +0200, skrev "Søren" <sorenh@gmx.net>:

>Den hedder am4.jpg

Nej, det hedder http://www.familytree.dk/images/am4.JPG [1], så
du skal enten omdøbe filtypen til jpg eller lave linket om, så
det refererer til *.JPG.

Når filer bliver uploadet, så er der forskel på store og små
bogstaver.

[1] Hurtig test: Ovennævnte fil findes, men det gør
http://www.familytree.dk/images/am4.jpg ikke.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Søren

Dato : 08-04-02 21:28

Du har ret ... har rettet det og det virker nu også ude fra serveren. Tak
for hjælpen !

Venlig hilsen
Søren