Der kommer ingen kølevand fra min motor
Fra : PEB

Dato : 07-04-02 19:54

Hej
Jeg har idag haft startet min påhængsmotor, og der kom ingen kølevand ud af
den.
Er der nogen der har en ide om hvad der kan være galt?

Mvh Poul Erik

Fra : Tommy Pedersen

Dato : 07-04-02 20:17

Fordi den er luftkølet! (spøg)

Vandpumpen, impellaen har sat sig, så der skal nok en ny i.

Tommy

Fra : Mich@el

Dato : 07-04-02 20:26

Hej Poul Erik.

PEB wrote:

> Hej
> Jeg har idag haft startet min påhængsmotor, og der kom ingen kølevand ud af
> den.
> Er der nogen der har en ide om hvad der kan være galt?

Da jeg går ud fra at motorbenet var i vand, eller at du havde koblet en
vandslange på motoren og naturligvis åbnet for vandet, ja så er der kun
kølevandspumpen med tilhørende dele tilbage.

Mvh.

Michael

Fra : Bo

Dato : 08-04-02 06:07

On Sun, 07 Apr 2002 21:25:38 +0200, "Mich@el" <mick@post5.tele.dk>
wrote:

Hej Poul Erik

Måske er det bare den den studs med "kontrol strålen", der er stoppet?
Ellers skal du nok igang med den store omgang, som Michael skriver!
Med venlig hilsen
Bo

Fra : Claus Tersgov

Dato : 07-04-02 23:51

> Jeg har idag haft startet min påhængsmotor, og der kom ingen kølevand ud
af
> den.
> Er der nogen der har en ide om hvad der kan være galt?

Hullet er proppet til med enten slam, skidt eller simpelthen korroderet til.
Rens kølesystemet som manualen foreskriver, gerne med en vandslange med tryk
på.

Claus

Fra : Peter

Dato : 08-04-02 00:48

> af

- - - - -

Ud over de råd du har fået, vil jeg tilføje, at du skal checke impelleren.
Hvis den er revet i stykker (f.eks. ved at have kørt uden vand), kan der
ligge små stykker i skyllekanalerne. De kan være svære at få ud, - men
trykluft kan hjælpe.

Mvh., Peter

Fra : PEB

Dato : 08-04-02 05:19

Hej
Tak for de gode svar
Kan en eller anden sige mig hvor impelleren sidder?
Sidder den oppe ved motoren eller nede ved propellen?
Det er en 5HK Suzuki af ældre dato, så jeg har desværre ingen manual.
Mvh. Poul Erik

Fra : michael jensen

Dato : 08-04-02 19:16

impelleren seder lige over skrugen
mvh michael jensen

Fra : Ole

Dato : 08-04-02 22:10

Med andre ord, du skal skille motorbenet ad, lige over kavitations-pladen,
skille gearskiftet -adgang gennem gummiprop på siden af benet-, trække
underben med gearhus, skifterstang, kølerør og drivaksel ned ( hvis det
ikke er tæret fast ), impelleren sidder så i pumpehuset rundt om
drivakselen, lige over gearhuset, det kan være nemt, det kan også være ski..
besværligt, derefter skal det hele så samles igen og justeres så gearet
passer, husk kølerøret.
God fornøjelse.
--
Hilsen Ole

Mail to: o.n.l@mail.dk -de tre z'er fjernes.

Fra : PEB

Dato : 09-04-02 17:53

Hej
Mange tak for alle de gode svar.
Min bådmakker har skiftet impellen, og det hjalp.

Mvh. Poul Erik

Fra : michael jensen

Dato : 08-04-02 19:08

dit problem kan være at der seder noget salt i kølekanelerne så prøv at
blæse med en komprassor ind i røret til indikasions strålen eller helle
noget vand den vej igennem for at se om der er gennemgang i systemet hvis
dette ikke hjælper er det din impeller men bare roligt den er ikke svær at
skifte

mvh. michael jensen