Bøger til C++
Fra : Ukendt

Dato : 07-04-02 19:10

Hej!
Nu har jeg så læst en bog om C++, Chris Jamsa - C++ [ISBN: 87-7843-265-0]
Hm, hvad så nu?

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 07-04-02 19:19

> Nu har jeg så læst en bog om C++, Chris Jamsa - C++
> [ISBN: 87-7843-265-0]
> Hm, hvad så nu?

Nu glemmer du den og læser Accelerated C++

[ISBN: 0-201-70353-X]

--
Jakob Møbjerg Nielsen
jakob@dataloger.dk

Fra : Mogens Hansen

Dato : 07-04-02 19:27

"Jakob Møbjerg Nielsen" <vitz@cs.auc.dk> wrote in message

> Nu glemmer du den og læser Accelerated C++

Jeps,
og laver øvelserne.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-02 12:18

Øv :(

Fra : Morten Boysen

Dato : 08-04-02 12:31

"König" <knep> wrote in message
> Øv :(

Hvorfor øv? Tror du, at du kan lære at programmere uden at
programmere? Hvor mange fodboldspillere er blevet dygtige til det de
gør, ved at læse bøger? Det handlæer om øvelse, øvelse og øvelse.
Pointen med bøger, er at de kan give gid ideer til, hvordan software
skal skrives og designes. Disse ideer skal selvfølgelig afprøves i
virkeligheden, ellers har de ikke den store effekt.

--
Morten Boysen

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 08-04-02 14:04

Morten Boysen wrote:

> [...]
> skal skrives og designes. Disse ideer skal selvfølgelig afprøves i
> virkeligheden, ellers har de ikke den store effekt.

Jeg tror at øv'et var fordi han skulle glemme det han havde læst, ikke
fordi han skulle lave øvelserne.

/Trine

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-02 14:17

Nemlig!

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 09-04-02 14:23

"König" wrote:

> Nemlig!

Husk lige at svare under det du svarer på.

/Trine

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-02 18:44

> Husk lige at svare under det du svarer på.
>
> /Trine

Ja ja, mor.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-04-02 15:12

Morten Boysen skrev:

>Hvorfor øv?

Fordi han er i gang med øv'elserne.

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-02 14:16

Hehe :) Det er bare fordi jeg synes det er lidt træls at jeg skal til at
læst en bog mere på relativt lavt niveau, ikke fordi jeg har noget imod
øvelserne - det er da det bedste!

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-02 14:15

JA! Nu har jeg jo lige læst een bog på relativt lavt niveau, og så skal jeg
til at læse en til (som er bedre, ja, men omkring samme niveau)

Fra : Mogens Hansen

Dato : 09-04-02 14:26

"König" <knep> wrote in message
> JA! Nu har jeg jo lige læst een bog på relativt lavt niveau, og så skal
jeg
> til at læse en til (som er bedre, ja, men omkring samme niveau)

Jeg tror at du vil blive positivt overrasket.
Den er ikke på samme niveau, så vidt har kunnet vurdere Chris Jamsa's bog.
Hvor meget havde den om anvendelsen af C++ Standard Library klasser såsom
"string", "vector" og "map" ?

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-02 18:45

> Hvor meget havde den om anvendelsen af C++ Standard Library klasser såsom
> "string", "vector" og "map" ?
Ik' så meget, faktisk slet ikke tror jeg...

-Anders

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 10-04-02 02:02

> Ik' så meget, faktisk slet ikke tror jeg...

Problemet med Jamsas bog er at der er fejl i:

void main(void)

Og den er fuld af uhensigtsmæssigheder. Fx bruger han ikke C++'s string
klasse. Han bruger char arrays.

Fra : bop

Dato : 10-04-02 15:24

> Problemet med Jamsas bog er at der er fejl i:
>
> void main(void)

Hvad er der galt her?

--
Bopbop

Fra : Igor V. Rafienko

Dato : 10-04-02 15:33

[ bop@bop.dk ]

[ snip ]

> Hvad er der galt her?

$ /local/snacks/bin/g++ void.cpp
void.cpp:3: `main' must return `int'
$ cat void.cpp
void
main()
{
}
$

ivr
--
If the Americans want the gold medals this bad, then our Mint should
stamp some and hand them over.

Fra : Mogens Hansen

Dato : 10-04-02 07:42

"König" <knep> wrote
> Ik' så meget, faktisk slet ikke tror jeg...

Netop, og det er et _alvorligt_ problem.
Se iøvrigt mine tidligere kommentarer på denne gruppe vedr. Kris Jamsa's
bog:
http://groups.google.com/groups?q=mogens_h%40dk-online.dk+eksempel&start=20&
hl=da&selm=9uj6rp%242qqf%241%40news.cybercity.dk&rnum=29

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Kent Friis

Dato : 10-04-02 15:41

Den Tue, 9 Apr 2002 19:45:10 +0200 skrev König:
>Ik' så meget, faktisk slet ikke tror jeg...

Hvor avancerede programmer kan man skrive, uden at bruge en simpel
string en eneste gang?

Mvh
Kent
--
Advarsel: ny e-mail adresse - med risiko for at mails går tabt.
Den gamle adresse virker stadig, men bliver primært checket i