oversættelse af kerne !
Fra : Ib Larsen

Dato : 01-02-01 09:32

Hej

Jeg er ved at compile en ny kernel; men har fået denne fejl, når jeg prøver
at starte den op.
Kmod: failed to exec /sbin/modprobe -s -k binfmt-464c, errno=8.
Er der nogle her der ved hvad det betyder og hvordan det løses.
Jeg får den samme fejl med både kernel 2.2.18 og 2.4.0.
Iøjeblikket kører jeg kernel 2.2.16 på RH 6.2.

Mvh
Ib.

Fra : wojci

Dato : 01-02-01 13:44

In article <xa9e6.43$wi2.2148@news.get2net.dk>, "Ib Larsen"
<i.la@get2net.dk> wrote:

> [...]
> hvordan det løses. Jeg får den samme fejl med både kernel 2.2.18 og
> 2.4.0. Iøjeblikket kører jeg kernel 2.2.16 på RH 6.2.

Hej

Det kan være at dine modutils er for gamle.

Efter at jeg har begyndt at bruge kernel 2.4.0 fik jeg nogle fejl fra
modprobe om at den ikke kunne genkende nogle switches...

Men det er jo ikke sikkert at det er det :)

--

/wojci

wojci at wojci dot dk

Fra : Kent Friis

Dato : 01-02-01 18:22

Den Thu, 1 Feb 2001 09:32:29 +0100 skrev Ib Larsen:
> [...]
>Jeg får den samme fejl med både kernel 2.2.18 og 2.4.0.
>Iøjeblikket kører jeg kernel 2.2.16 på RH 6.2.

Prøv lige at checke, om du har <M> udfor General setup -> Kernel
support for ELF binaries.

Hvad siger "file -L /sbin/modprobe" ?

Mvh
Kent
--
"Intelligence is the ability to avoid doing work, yet get the work done"
- Linus Torvalds