php_sockets.dll?
Fra : Tonni Aagesen

Dato : 07-04-02 19:20

Hejsa NG,

Jeg vil lige høre om, det er lykkedes nogen at loade php_sockets.dll. Jeg
får fejlen "Unable to load dynamic library './php_sockets.dll' - Det angivne
modul kunne ikke findes. Selve dll-filen ligger i mappen extensions.

Nogen er sidder med løsningen?

Apache / PHP 4.1.2 på W2K

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 07-04-02 19:27

"Tonni Aagesen" <use.my@signature.com> skrev i melding
> [...]
angivne
> modul kunne ikke findes. Selve dll-filen ligger i mappen extensions.

Det står jo at den skal være i mappen "./php_socjets.dll", og "./" er mappen
programmet kjører fra ...

--

Vennlig hilsen Erlend
erlendkb@online.no

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 07-04-02 19:53

"Erlend Klakegg Bergheim" <erlendkb@online.no.NOSPAM> skrev i en meddelelse

> Det står jo at den skal være i mappen "./php_socjets.dll", og "./" er
mappen
> programmet kjører fra ...

Jeps, jeg havde skam osse kopieret filen over, men det hjælper kun, når jeg
afvikler scripst fra konsollen. Det er Apache der giver fejlen, når jeg
genstarter serveren.

Måske skal man genstarte windows )

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 07-04-02 20:00

> mappen

Søg efter extension_dir i php.ini
Den skal rettes til

extension_dir = ./extensions/

Så burde det virke.

> Måske skal man genstarte windows )
Det burde være nok at genstarte apache.

--
Kristian Risager Larsen
http://www.kezze.dk - mailto:kezze@kezze.dk

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 07-04-02 20:09

"Kristian Risager Larsen" <kezze@kezze.dk> skrev i en meddelelse

> Søg efter extension_dir i php.ini
> Den skal rettes til
>
> extension_dir = ./extensions/

Tak, så slap jeg da for at kopiere alle dll'er over i roden

Men det giver stadig fejl, når jeg genstarter apache. Jeg har også prøvet at
loade php_pdf.dll, men det given den samme fejl. Det er i øvrigt
kendetegnende, at den kommer med fejlmeddelsen 3 gangen for hvert modul, den
ikke kan finde.

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 07-04-02 20:35

> Tak, så slap jeg da for at kopiere alle dll'er over i roden
så lidt

> [...]
> loade php_pdf.dll, men det given den samme fejl. Det er i øvrigt
> kendetegnende, at den kommer med fejlmeddelsen 3 gangen for hvert modul,

Mærkeligt. 3. gang er alligevel ikke lykkens gang :/
Prøv at indsætte (eller udkommentere)

extension=php_gd2.dll

Den virker i hvert fald for mig med php 4.1.2 windows binary udgaven
(zip-filen)

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 07-04-02 21:16

> Prøv at indsætte (eller udkommentere)
>
> extension=php_gd2.dll

Giver det samme problem

> Den virker i hvert fald for mig med php 4.1.2 windows binary udgaven
> (zip-filen)

Det også den udgave, jeg kører med samt Apache 1.3.23 (MSI udgave). Fra min
httpd.conf:

LoadModule php4_module X:/PHP/php412/sapi/php4apache.dll
AddType application/x-httpd-php .php
Action application/x-httpd-php4 "X:/PHP/php412/php.exe"
AddType application/x-httpd-php-source .phps

Siger det jer noget?

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 07-04-02 21:31

> Det også den udgave, jeg kører med samt Apache 1.3.23 (MSI udgave). Fra
min
> httpd.conf:

Det kan vel umuligt blive værre end det allerede er, så prøv evt. at
opgradere apache til version 2.0 (den blev stable for nylig)

> LoadModule php4_module X:/PHP/php412/sapi/php4apache.dll
> AddType application/x-httpd-php .php
> Action application/x-httpd-php4 "X:/PHP/php412/php.exe"
> AddType application/x-httpd-php-source .phps

Min ser sådan ud:
ScriptAlias /php/ "C:/Programmer/Apache Group/PHP/"
AddType application/x-httpd-php .php
Action application/x-httpd-php "/php/php.exe"

Jeg har dog ikke php-source med
Men altså, jeg har ikke loadmodule med og det kører fint
Så prøv at udkommentere den linie :)

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 07-04-02 22:40

> Jeg har dog ikke php-source med
> Men altså, jeg har ikke loadmodule med og det kører fint
> Så prøv at udkommentere den linie :)

Så får jeg en fejl 500 - server misconfiguration
Nevermind, scriptet, jeg laver skal køre på en Linux-box

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk