Ændring på en hjemmeside
Fra : Ebbe

Dato : 07-04-02 19:39

Jeg vil gerne lave et program hvor f.eks. man chatter, og min første
indskydelse til hvordan jeg skal lave det, er, at brugeren - uden at han ved
det - ændre en side på nettet når han poster noget. Når han henter chatten,
læser programmet fra hjemmesiden.

Jeg har så tænkt mig at lægge et explore side ind i programmet, som køre det
derfra. Altså det samme som om man brugte sin browser.

De store spørgsmål: Hvordan skal jeg lave det?
Hvilket sprog skal jeg bruge?
Er der andre muligheder?

På forhånd tak
--
Ebbe fra http://www.Skummer.com
Dit sted med øl...

Fra : Jakob Andersen

Dato : 08-04-02 12:20

"Ebbe" <ebbe@skummer.com> skrev i en meddelelse
> [...]
ved
> det - ændre en side på nettet når han poster noget. Når han henter

Her i gruppen snakker vi om clientside teknikker, og hvis man skal lave en
chat med f.eks. javascript bliver det nok knap så underholdende i og med at
man kun kan snakke med sig selv

Hvis chatten skal bruges på nettet skal du have gang i en serversideteknik
som f.eks. ASP(.NET), PHP ekker CGI.

Disse hører alle hjemme i news:dk.edb.internet.webdesign.serverside.*
hierakiet.

--
Jakob Andersen

Fra : Ebbe

Dato : 08-04-02 21:19

> Disse hører alle hjemme i news:dk.edb.internet.webdesign.serverside.*
> hierakiet.

Ups :)