Kan man ikke hente en stor pakke opgraderi~
Fra : Erik Kunstholm

Dato : 07-04-02 16:53

Hejsa!

Jeg er meget glad for linux RedHat 7.2 - men det irreterede mig, da mozilla
(blandt andet) er for gammel og ville hente en opgradering. Der fik jeg
svaret at denne rpm krævede 27 andre pakker.

Derfor kan man ikke hente én stor pakke et sted på nettet?

Ellers ligger jeg Debian ind

go dag

Fra : Jacob Sparre Anderse~

Dato : 07-04-02 17:17

Erik Kunstholm skrev:

> [...]
> svaret at denne rpm krævede 27 andre pakker.
>
> Derfor kan man ikke hente én stor pakke et sted på nettet?

Nej, men der er vist noget der hedder `up2date` der burde
kunne hjælpe.

> Ellers ligger jeg Debian ind

Jeg håber at du i givet fald vælger at _lægge_ Debian ind.

Jacob
--
Open Source-arrangementer i Danmark annonceres nu på
<announce@opensource.dk>. Hvis du vil læse med, så send en

Fra : Erik Kunstholm

Dato : 07-04-02 17:49

"Jacob Sparre Andersen" <sparre@nbi.dk> wrote in message

> Jeg håber at du i givet fald vælger at _lægge_ Debian ind.

Også min mening. Har forsøgt, men gik istå da jeg skulle opdatere på
people.debian.org - Enten var siden nede ellers kunne jeg ikke få mit
netværks kort ordenligt installeret :(

Jeg fik dog lidt hjælp på linux.dk (IRC) flinke mennesker. Men jeg prøver da
igen. Jeg vil bare lige læse lidt på debianguiden.dk da der var nogle
menupunkter i installation hvor jeg kom lidt i tvivl.

Mvh
Erik

Fra : Bjorn Andersen

Dato : 07-04-02 17:55

Hej

Hent direkte ved mozilla.org,du skal dog opgradere galeon samtidigt.

Virkede fint for mig. Den nye mozilla er noget hurtigere.

Bjørn

Fra : Erik Kunstholm

Dato : 07-04-02 17:58

"Bjorn Andersen" <NullerNet@netscape.net> wrote in message
> Hej
>

> Hent direkte ved mozilla.org,du skal dog opgradere galeon samtidigt.
>
> Virkede fint for mig. Den nye mozilla er noget hurtigere.

Da jeg ville installere rpm pakken, skrev den mindst 20 andre pakker som jeg
også skulle have. Det er bare helheden træls, at hvis jeg skal installere
noget andet, som måske også kræver 13 nye pakker? Det er træls. Derfor vil
jeg nok hellere gå i krig med debian :D

Fra : Bjorn Andersen

Dato : 07-04-02 20:38

Erik Kunstholm wrote:

> Da jeg ville installere rpm pakken, skrev den mindst 20 andre pakker som jeg
> også skulle have. Det er bare helheden træls, at hvis jeg skal installere
> noget andet, som måske også kræver 13 nye pakker? Det er træls.

Prøv denne adresse:

ftp://people.redhat.com/hp/gnomehide/7.2/RPMS

Bjørn

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 07-04-02 19:56

"Erik Kunstholm" <Erikbymail@mail.dk> writes:

> [...]
> noget andet, som måske også kræver 13 nye pakker? Det er træls. Derfor vil

Hvis det bare er Debians apt-get du vil have, så prøv at se på apt-rpm
fra <http://apt-rpm.tuxfamily.org/>.

--
Jacob - www.bunk.cc
A day without sunshine is like a day without orange juice.

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 08-04-02 19:34

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> Hvis det bare er Debians apt-get du vil have, så prøv at se på apt-rpm
> fra <http://apt-rpm.tuxfamily.org/>.

Nej, hvor smart... Men hvorfor nu dette:

-- snip
The following packages can be upgraded:

XFree86 from 4.1.0-15 to 4.1.0-15

XFree86-devel from 4.1.0-15 to 4.1.0-15
-- snip

Øjensynlig skyldes det at nogle pakker eksisterer to gange:

WARNING: 'at' has 2 packages with same version but different dependencies.
That usually means a packaging bug.
WARNING: 'XFree86-devel' has 2 packages with same version but different
dependencies. That usually means a packaging bug.
WARNING: 'XFree86-xdm' has 2 packages with same version but different
dependencies. That usually means a packaging bug.
WARNING: 'sendmail' has 2 packages with same version but different
dependencies. That usually means a packaging bug.

Nogen løsning på dette? Eller er det bare mirror'ets skyld (bruger
standarden)?

Rasmus

God, root, what is difference?
God is more forgiving.

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 09-04-02 15:53

Rasmus Bøg Hansen wrote:

> WARNING: 'sendmail' has 2 packages with same version but different
> dependencies. That usually means a packaging bug.

Ah, det skyldes naturligvis, at jeg har oversat nogle pakker selv for at
undgaa alt muligt gejl installeret. Det indebaerer jo, at pakker, der
kraever GNOME, asl, ldap, kerberos ol. har andre afhaengigheder paa min
hjemmemaskine end paa apt-kilden..

Rasmus

I think the sum of intelligence on the internet is constant.
Only the number of users grows.
- Uwe Ohse in the monastery

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 08-04-02 20:28

Rasmus Bøg Hansen <moffespam@amagerkollegiet.dk> writes:

> Nej, hvor smart...

Jeg har ikke selv prøvet det, så jeg tager dit ord for det.

Virker det godt, altså lige ud over den fejl du beskriver her?

> The following packages can be upgraded: [ og så ikke alligevel ... ]
>
> Nogen løsning på dette?

Desværre ikke fra mig.

--
Jacob - www.bunk.cc
She blinded me with science!

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 08-04-02 23:19

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> Jeg har ikke selv prøvet det, så jeg tager dit ord for det.
>
> Virker det godt, altså lige ud over den fejl du beskriver her?

Jeg har først lige installeret det i går, så jeg har ikke prøvet det så
meget endnu: Der er ikke kommet nogen nye opdateringer siden jeg har
installeret det, sååå...

Tilsyneladende vil den ved hver upgrade forsøge at 'opgradere' de dobbelte
pakker, der er tilgængelige to gange, og det fejler naturligvis.

Almindelig installation og afinstallation lader til at fungere, og her
håndterer den afhængigheder fint nok.

For mig lyder det som en fejl i apt-kilden (eller hvad man nu kalder
serveren ude i verden) - selve programmet lader til at fungere fint.

Rasmus

ATA100 is another testimony to the fact that pigs can be
made to fly given sufficient thrust (to borrow an RFC)
-Alan Cox

Fra : Frans Jensen

Dato : 10-04-02 10:59

On Tue, 09 Apr 2002 00:19:01 +0200, Rasmus Bøg Hansen
<moffespam@amagerkollegiet.dk> wrote:

> [...]

lånet fra: <http://apt-rpm.tuxfamily.org/>

Run apt-get update (two times because of a bug in apt), then
apt-get dist-upgrade or apt-get install foo...

hvis det kan være til hjælp

--
Folk der ikke synes om at bruge Linux kan bare lade være
-

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 11-04-02 09:44

Frans Jensen wrote:

> lånet fra: <http://apt-rpm.tuxfamily.org/>
>
> Run apt-get update (two times because of a bug in apt), then
> apt-get dist-upgrade or apt-get install foo...

Som sagt stammer fejlen fra nogle hjemmeoversatte pakker, der har andre krav
end de officielle RedHat-pakker.

Hvis jeg laver en dist-upgrade (og det virker), installerer den jo 7
millioner pakker, som jeg har forsøgt at slippe af med...

Det ser ellers fortrinligt ud.

Rasmus

I am free of prejudices. I hate everyone equally.