Øv hvor er det ærgerligt...
Fra : Doggy

Dato : 07-04-02 15:51

Hej NG

Jeg har nu fulgt denne gruppe i et par år og jeg synes det er så f......s
ærgerligt at debatten former sig som den gør. Der kommer mange interessante
og spændende spørgsmål og problemstillinger frem i gruppen,men i mange
tilfælde munder debatten ud i temmelig perfide personangreb og dybt
uvedkommende kommentarer om, hvad den ene synes om den anden som person.

Det ødelægger et ellers godt og lærerigt forum.

Det er jo vores interesse for hundenene der skulle være i højsædet i denne
gruppe og ikke disse evindelige angreb på hinanden.

Jeg abonnerer på flere amerikanske grupper, og jeg må sige at tonen er noget
mere seriøs i disse grupper. Her bliver ingen svinet til for deres
holdninger, og man forsøger at svare hinanden på en ordentlig måde.

Det er synd, at mange af de gode spørgsmål og svar drukner i personlige
slagsmål og svinen hinanden til.

Lad os få løftet debatten op på et sted, hvor det er den seriøse
meningsudveksling/erfaringsudveksling der er vigtigst.Hvis man har behov for
at afreagere ved tasterne, er der en gruppe der hedder "mudderkastning".

Hilsen

Merete

Fra : Mejdahl

Dato : 07-04-02 16:23

Hørt!

Jens Mejdahl

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 07-04-02 19:59

> Hørt!

Det samme kan jeg også kun sige, ville det ikke være rarest hvis vi bare
alle sammen kunne komme med vores meninge, uden at være bange for at komme
til at sige noget forkert, og træde nogen over tæerene. Hvis alle meninger
var ens, var der jo ingen grund til at skriv i NG.

mange søndags hilsner fra

Bolette

Fra : Marlene

Dato : 08-04-02 09:13

Bolette Nielsen <Bobo@kimj.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a8q4u7$gsi$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> til at sige noget forkert, og træde nogen over tæerene. Hvis alle meninger
> var ens, var der jo ingen grund til at skriv i NG.

Jo, rigtigt. Hvorfor er det også sådan i denne nyhedsgruppe? Er hundeejere
hidsige personer? Der er en hel anden stemning i f.eks dk.fritid.dyr.hest .
Det er naturligvis ok at debattere og have en anden mening - sådan skal det
jo være - men at svine andre til, som nogle bestemte personer jævnligt gør -
det gider jeg altså ikke "høre" på i længden.......... Det burde da være
sådan, at vi hjælper hinanden........

Rigtig god solskinsdag.

Mvh. Marlene.

Fra : Lars

Dato : 07-04-02 18:58

Som talt ud af min mund.

Hilsen fra
Lars Kr. Nielsen

Fra : Louise Kragh

Dato : 07-04-02 20:47

Hejsa

Egentligt sjovt, for jeg har droppet et par amerikanske nyhedsgrupper, netop
fordi tonen der var MEGET værre end den er her, folk (nogle i hvert fald)
svinede vitterligt hinanden til, sendte anonyme emails, spam mm og derfor
gad jeg ikke bruge mere tid på dem!
Men man kan vel forholdsvis nemt undgå de tråde hvor bølgerne går højest?
Folk har jo meget forskellige grænser for, hvad de forstår ved en god
diskussion
mvh
Louise

Fra : Doggy

Dato : 08-04-02 07:03

> Men man kan vel forholdsvis nemt undgå de tråde hvor bølgerne går højest?

Ja det kan man jo, men problemet er, at hvis du ønsker at følge spørgsmål og
svar i en tråd der interesserer dig, så er du nødt til at læse de svar der
kommer , også de tåbelige i håb om at der alligevel gemmer sig nogle
guldkorn.
Heldigvis blev et af de mest tåbelige indlæg for nogle uger siden tiet
ihjel, og det synes jeg var flot af gruppen, idet indlægget tydeligvis var
skrevet for at provokere og forarge.

> Folk har jo meget forskellige grænser for, hvad de forstår ved en god
> diskussion

Ja det har de givetvis.For mig er en god diskussion lig med en
meningsudveksling hvor man ikke føler det nødvendigt at svine andre til,
fordi man er uenige i deres synspunkter, og hvor man på en seriøs måde
prøver at argumentere for sine egne holdninger. Og sidst men ikke mindst,
accepterer at vi ikke alle er enige om, hvordan vi lever livet med vores
bedste ven hunden.

Hilsen

Merete

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 07-04-02 21:29

Doggy skriver:

> Jeg abonnerer på flere amerikanske grupper, og jeg må sige at tonen er noget
> mere seriøs i disse grupper. Her bliver ingen svinet til for deres
> holdninger, og man forsøger at svare hinanden på en ordentlig måde.

Hejsa ...
Vil du ikke være sød at poste navnene på disse grupper, da jeg har forsøgt at
finde noget lignende. Indtil nu har jeg tjekket rec.pets.dogs- grupperne, og de
er absolut ikke noget at råbe hurra for.
Hilsen Dorthe ( og Nansen-mansen)

Fra : Doggy

Dato : 08-04-02 07:45

Hej Dorthe

Jeg er jo opdrætter og abonnerer derfor bl. a. på en opdrættergruppe kaldet"
DogMentor" og en gruppe om irsk ulvehund " irish-wolfhound"
Disse grupper ligger under yahoo groups, hvor der iøvrigt findes en million
andre grupper om alt hvad der vedrører hunde.

Hilsen
Merete

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 08-04-02 07:52

Ok...du mener mail grupper så...tak skal du have.
Hilsen Dorthe

Doggy skriver:

Fra : Louise Kragh

Dato : 08-04-02 09:01

yup så blev jeg også det klogere
Jeg er med i en spidshunde mailgruppe på yahoo, det sker ikke så meget men
folk virker ok seriøse
mvh
Louise

Fra : Highlander

Dato : 08-04-02 12:56

Stort varmt gruppekram - allesammen - kom nu ... mmmmmmmm.

Highlander

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 08-04-02 13:34

On Mon, 8 Apr 2002 13:56:06 +0200, "Highlander"
<Highlander_dk@hotmail.com> wrotd:

>Stort varmt gruppekram - allesammen - kom nu ... mmmmmmmm.
>
>Highlander

mmmmmmmmmmmmmmm Ja og Punish krammer også med , selv de dumme og
uvidende får kram , for de er jo også mennesker! ,og kram til
Highlander, *vuf* ,ami, Finn ,Lars Gårsø ,Jeanette, ja ALLE får kram
og pudlerne de bidetrænede hunde, kæmpehundene, gravhundene,
jagthundene, kamphundene, vagthundene, hyrdehundene, slædehundene for
vi er jo alle børn af samme jord mmmmmmmmmmmm kramme kramme

Fra : Doggy

Dato : 08-04-02 14:15

Hold da op... nu bliver det altså helt bevæget og man føler sig jo hensat
til de glade 60ére med blomster i håret og make peace- not war og "if
you´re going to San Fransisco" på pladetallerkenen, hvis der altså er nogen
af jer,der kan huske den ?

Og helt ærligt, det er da sjovere at føre en debat uden de grove
personangreb !!

I kan jo godt, I kamphaner og kamphøns !!!

Hilsen

Merete