Runde IDE kabler
Fra : Claus Nielsen

Dato : 07-04-02 15:43

Hej NG,

Sidder lige her og surfer rundt på Studiedata.dk og g-shop.dk.

Man kan købe flere slags runde IDE fladkabler. Man kan købe kabler på 45,
60, og 100 cm..
Er der nogen kvalitets forskel i dem? G-shop har IDE133/100/66 kabel til 100
kr... Er det noget der kan anbefales?

Hilsen
Claus

Fra : Søren Kirkegård

Dato : 07-04-02 15:58

Jeg har med en hobbykniv, noget isoleringstape og lidt tålmodighed lavet
mine egen. Performance dropped dog med under en procent at ydelsen pga den
forhøjede støj imellem kablerne, da de er tættere på hinanden. [Mener ikke
at det er dårligere end de 'fabriksfremstillede']

Det kostede 18 kroner for isoleringstapen [hobbykniven havde jeg allerede]

Sender gerne et billed af mit resultat, hvis du har løst til at se det. Det
er min anbefaling.

Fra : Kasper Hilligsøe

Dato : 07-04-02 16:50

Købte nogle på 45 cm. ved midt-data som kører ganske udemærket.

Fra : Beammeup

Dato : 07-04-02 17:03

Har lige modtaget mine 3 første Runde IDE kabler.

Disse var Studiedata.dk

De er perfekte - fylder ikke ret meget i kabinettet og meget fleksible.

MVH

Henrik

Fra : Villy Jensen

Dato : 07-04-02 17:39

> [...]
> 60, og 100 cm..
> Er der nogen kvalitets forskel i dem? G-shop har IDE133/100/66 kabel til

Hvad med et GRATIS 'foldejob'?

Se: http://www.merc100.com/ide_rounding2.htm
Her er ingen signal-kvalitetsovervejelser og ingen udgifter
på bekostning af et halvstift kabel.

(Ellers er min personlige favoritrundingsmetode vist på
http://www.hitechmods.com/mods/round-cable/round_cables.shtml
og den slutter klogeligt med at anbefale at skære i
IDE133/100/66-kablerne.)

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Leony

Dato : 08-04-02 08:29

"Villy Jensen" <vje@e-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med et GRATIS 'foldejob'?
> Se: http://www.merc100.com/ide_rounding2.htm

Man kan også korte af IDEkablerne, det har jeg gjort og det virker
fortrinligt og det er nemt, det er dog bedst lige at øve sig på et floppy
kabel inden man snupper 80 pinskablet da det er lidt dyrere.
http://www.7volts.com/shorten.htm

> og den slutter klogeligt med at anbefale at skære i
> IDE133/100/66-kablerne.)

Der mangler vist et "ikke" i den sætning. Eller afhænger det af ens tolkning
af deres uheldige forsøg.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/