Popuproblem
Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-02-01 08:04

Nu vil »popupexperten« også gerne have lov til at stille et spørgsmål
til javascriptexperterne.
På <http://smedeparken.mobilixnet.dk/indextest.htm> har jeg lavet et
frameless popupvindue (kun frameless i IE), som jeg overvejede at
bruge til at vise en liste over nye sider.

Det lukker selv, når man klikker på et link eller siden.

Men det er jo ikke meningen, at når man klikker på et link, at den nye
side skal åbne i popupvinduet, men selvfølgelig i hovedvinduet.

Det troede jeg også, at det var nemt nok at lave, f.eks. med den fra
http://smedeparken.mobilixnet.dk/webhjaelp/popup/popup9.htm, men den
går bare ikke, den giver javascriptfejl.

Ødelæg nu ikke mine illusioner, der er flere af jer, der er langt
dygtigere til javascript end jeg er, så kom med en løsning og jeg
bliver glad.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 31. januar 2001.

Fra : Allan Vebel

Dato : 01-02-01 12:37

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> skrev:
> Det troede jeg også, at det var nemt nok at lave, f.eks. med den fra
> http://smedeparken.mobilixnet.dk/webhjaelp/popup/popup9.htm, men den
> går bare ikke, den giver javascriptfejl.

Jeg har lige leget lidt med dit eget script i det vindue der bliver åbnet -
og det blev til:

<script language="JavaScript"><!--

function NyMainIndhold( url) {
top.window.opener.location = url;
}
file://--></script>

Det giver ingen fejl i min IE5.0
--
Allan

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-02-01 21:34

Thu, 1 Feb 2001 12:37:29 +0100, skrev "Allan Vebel" <allan@vebel.dk>:

>Jeg har lige leget lidt med dit eget script i det vindue der bliver åbnet -
>og det blev til:

Det virker jo fint - tak for hjælpen.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 31. januar 2001.

Fra : Allan Vebel

Dato : 01-02-01 22:25

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> skrev:

> Det virker jo fint - tak for hjælpen.

Jeg prøvede også det Christian kom med, men det kunne jeg ikke få til at
fungere.

Der sker noget underligt i min browser (IE5) når der kommer et "å" det gule
vindue - den skriver:

Topbesked p?iden

altså med en firkant i stedet for å og s.

Jeg har prøvet at rette å'et til &aring; - og så fungerer det. Det samme
sker når jeg skriver æ og ø, der skal erstattes med hhv. &aelig; of &oslash;

Det er KUN i dit popup-vindue der er problemer med det - alle andre steder
kører det fint med almindeligt æ, ø og å.

--
Allan

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-02-01 01:23

Thu, 1 Feb 2001 22:24:37 +0100, skrev "Allan Vebel" <allan@vebel.dk>:

>Jeg prøvede også det Christian kom med, men det kunne jeg ikke få til at
>fungere.

Jeg ved ikke, hvad Christian har skrevet, har ikke indlægget fra ham
på min newsserver.

>Der sker noget underligt i min browser (IE5) når der kommer et "å" det gule
>vindue - den skriver:
>
> Topbesked p?iden

Ingen problemer på de fire browsere, jeg har testet det med.
(IE 5.5, NN 4.76 + 6 samt Opera 5.02).

Det burde heller ikke give problemer nu om dage, selvom tegnsættet
ikke er defineret.

Men det er jo nemt nok, at rette.

Tak for'et.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 31. januar 2001.

Fra : Allan Vebel

Dato : 02-02-01 02:47

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> skrev:

> Jeg ved ikke, hvad Christian har skrevet, har ikke indlægget fra ham
> på min newsserver.

Det er fordi han har brugt Sv:. Det er åbenbart lige så godt som
killfilter

> Ingen problemer på de fire browsere, jeg har testet det med.
> (IE 5.5, NN 4.76 + 6 samt Opera 5.02).

Det havde da også undret mig hvis du havde overset det - men der er åbenbart
noget ned IE <5.5.

Er der andre der får underlige tegn på popup-vinduet på
http://smedeparken.mobilixnet.dk/indextest.htm - eller er det kun i min
browser?

Nu henviser jeg til dit link, Knud, har du lagt scriptet ind?

> Det burde heller ikke give problemer nu om dage, selvom tegnsættet
> ikke er defineret.

Det er også kun i dette lille vindue, så det må have noget med det at gøre.

--
Allan

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-02-01 03:12

Fri, 2 Feb 2001 02:47:12 +0100, skrev "Allan Vebel" <allan@vebel.dk>:

>Nu henviser jeg til dit link, Knud, har du lagt scriptet ind?

Nej ikke endnu, jeg ville implementere det i min index.htm, men nu
lægger jeg den ændrede indextest.htm, jeg er lige optaget af noget
andet nu.

Den er oppe om ti minutter.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 31. januar 2001.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-02-01 03:38

Fri, 2 Feb 2001 02:47:12 +0100, skrev "Allan Vebel" <allan@vebel.dk>:

>Nu henviser jeg til dit link, Knud, har du lagt scriptet ind?

Er oppe nu.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 31. januar 2001.

Fra : Allan Vebel

Dato : 02-02-01 11:20

> Er oppe nu.

OK!
Fænomenet (i IE5.0) med

pære - østers - åkande
PÆRE - ØSTERS - ÅKANDE

kan ses på www.vebel.dk/knud/kge.gif

og ser om muligt endnu underligere ud.

Det hjælper faktisk at lægge
ind i ny.htm
--
Allan

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-02-01 12:11

Fri, 2 Feb 2001 11:19:52 +0100, skrev "Allan Vebel" <allan@vebel.dk>:

>Det hjælper faktisk at lægge

Ja, det ser mærkeligt ud.
Det må jeg jo så gøre, men jeg var ellers af den overbevisning, når
jeg er ligeglad med om en kineser ser siden rigtigt, så ville en
normal vesteuropæisk browser automatisk bruge iso 8859-1.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 31. januar 2001.