Omplacering
Fra : Susanne

Dato : 07-04-02 14:27

Hejsa.

Er der nogen i denne NG, der har nogle erfaringer med hensyn til omplacering
af en hund.?
I dette tilfælde er der i det nye hjem i forvejen 2 hunde. Hanhunde og den
"nye" hund er en tæve og søster til den yngste af hanhundene. De er 15
måneder.

Er der noget man skal huske at gøre og noget man i hvert tilfælde ikke skal
gøre ?? Jeg mener, der er flere af jer , der selv har fået hunde, der er
kommet over hvalpestadiet. Hvordan tacklede I dette ? Opstod der nogle
problemer, hvor I selv kunne have båret jer anderledes ad ??

Finders der måske hjemmesider der omhandler dette ?

Lad mig endelig høre hvis I har forslag og egne erfaringer at øse ud af.

Jeg glæder mig at høre fra jer. Enten her i gruppen eller privat.
Sanne

Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 08-04-02 10:11

Hej Sanne

For 14 måneder siden fik jeg en 1½ år gammel tæve foræret.
Jeg har/havde i forvejen 3 hanhunde. 2 fertile og en kastrat.
Det er kastraten der er øverst i hierarkiet.
Da alle 3 hanhunde er vant til andre hunde, og især er glad for tæver, så
var jeg ikke så nervøs.
Jeg startede med at lukke hanhundene inde i huset, og lod Fie snuse rundt på
min grund, mens hun markerede(Tissede) sin ankomst flere steder.
Så lukkede jeg Rocco (Kastraten) ud. Han gennemsnusede hende lige, og så var
han ellers rundt og sætte hans signatur, alle steder hun havde markeret.
Så lukkede jeg Rocco i hundegården (Så det ikke blev for overvældende for
Fie) og lukkede de 2 fertile hanhunde ud til Fie.
Og tilsidst gik jeg en lang tur med alle 4 hunde.
Det meste af turen gik med at snuse meget intenst til hvad Fie foretog sig.
Og til at fortælle alle andre hanhunde, der tilfældigvis skulle tillade sig
at være i området (Jeg boede ret ødet) at denne dejlige tæve, altså var
optaget.

14 dage efter kom Fie i løbetid. Der viste Rocco kun ringe interesse for
hende, og kun da hun var på sit højeste.
Sofus og Bowie havde tilgengæld deres diskussioner om hvem der havde retten
til at parre hende. Men nogen egentlig slogskamp blev det aldrig til, da
Bowie faktisk stadig kun var en unghund, og Sofus er ret godmodig af sig.
Det eneste der kan hidse Sofus op, er hvis en anden hund tager hans bold
eller hans mad.
Fie blev ikke gravid, da Bowie åbenbart var for ung og Sofus ikke kunne nå
helt derned.

Venlig hilsen
Praxis©

Fra : Susanne

Dato : 08-04-02 20:10

Hej Praxis.

Ja, jeg havde håbet, du ville svare på dette indlæg, da jeg godt kan huske,
du før har skrevet om dine hunde og at du fik en voksen tæve på et
tidspunkt.

Kendte du hende i forvejen eller skulle du først til at lære hende og hendes
vaner osv. at kende ??

Jeg kan se både fordele og ulemper ved alt dette. Men først og fremmest har
jeg det dårligt med at få en ny lille hvalp i huset, når jeg ved, at der et
sted er en tæve som ikke har et sted at være :c). Jeg har i hvert tilfælde
lyst og forhåbninger til at få det til at fungere på bedste mulige måde.

Mange hilsener
Sanne