PC Fryser - Grafikkortet ???
Fra : Beammeup

Dato : 07-04-02 14:50

Hej med jer,

Jeg er kommet i den ulykkelige situation at min maskine fryser (Crasher) når
den bruger grafikkortet, altså ved Spil, film etc...

Jeg har prøvet at skifte drivere 10.000 gange uden et positivt resultat

GFX kortet er et Hercules Geforce DDR DVI.

Er der nogen der kender til ovenstående og måske oven i købet har en
løsning, ville jeg blive meget glad for at hører fra jer.

På forhånd tak

Henrik Hanfgarn

Fra : Beammeup

Dato : 07-04-02 15:02

Når PC'en fryser kommer der en hyletone.

Håber det kan give lidt bedre info.

Regards

Beammeup

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 07-04-02 15:59

"Beammeup" <dsl23308@vip.cybercity.dk> skrev
> Når PC'en fryser kommer der en hyletone.
>
> Håber det kan give lidt bedre info.

Det lugter lidt af overophedning.

mvh
Peter

Fra : Beammeup

Dato : 07-04-02 16:24

Hej Chuke,

> Det lugter lidt af overophedning.

Tænker du her på GFX kortet eller CPU'en ??

MVH

Henrik

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 07-04-02 17:24

"Beammeup" <dsl23308@vip.cybercity.dk> skrev

> Tænker du her på GFX kortet eller CPU'en ??

Ikke godt at vide. Hvilken CPU har du, og hvor varm bliver den?
Prøv at hive siderne af kabinettet, og åbn vinduet, og se om det
hjælper... Rens desuden alle blæsere og køleprofiler for støv.

mvh
Peter

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 07-04-02 17:26

"Beammeup" <dsl23308@vip.cybercity.dk> skrev

> Tænker du her på GFX kortet eller CPU'en ??

Hovsa. Når computeren udsender en hyletone pga. overophedning, skyldes
det at CPU eller kabinettemperatur er for høj. Ikke grafikkortet.

mvh
Peter

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 07-04-02 18:32

"Chuke Mimergolf" <spam@nej.for.pokker> skrev i en meddelelse news:a8pru4$hgn$1@sunsite.dk...

> [...]
>
> Hovsa. Når computeren udsender en hyletone pga. overophedning, skyldes
> det at CPU eller kabinettemperatur er for høj. Ikke grafikkortet.

Hov - hov
Denne hyletone hvor kommer den fra det er vel ikke fra lydkortet der låser sig
har engang prøvet dette der manglede en interrupt til lydkortet så når det forsøgte
med noget i dos låste hele PC'en med en hylen i højttalerne
Med venlig hilsen
Paul Ø. Sørensen

Fra : Beammeup

Dato : 07-04-02 18:34

Hej Paul,

Lydkortet er et SoundBlaster Live.

Har du en ide til det med interupten ??

MVH

Henrik

Fra : Beammeup

Dato : 07-04-02 18:38

Lige en extra oplysning!!

Der er ingen problemer ved alm. brug dvs. afspilning af musik, surf etc..

Problemet opstår kun ved spil og afspilning af film.

MVH

Henrik

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 07-04-02 19:34

"Beammeup" <dsl23308@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse news:a8pvut$7ca$1@news.cybercity.dk...
> Hej Paul,

> [...]
Hej
Så lyder det som om der ikke er en interrupt til rådighed når du prøver at bruge lydkortet
prøv at se i enhedshåndteringen om der er en konflikt i fobindelse med lydkortet.
Da jeg havde problemer var det også med et soundblaster.
Med venlig hilsen
Paul Ø. Sørensen

Fra : Beammeup

Dato : 07-04-02 18:32

Min CPU er en Athlon K7 (Slot A) og bundkortet er et Abit KA7.

Det er sjovt du nævner det, for jeg tænkte faktisk på om det kunne passe min
CPU skulle være så HOT !!!!

Jeg har lige målt temperatuen : 45C / 113F. Det er vel sådan lige i
overkanten - er det ikke ?
Dette er målt 4 min. efter en genstart.

MVH

Henrik Hanfgarn

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 07-04-02 18:55

"Beammeup" <dsl23308@vip.cybercity.dk> skrev i

> Jeg har lige målt temperatuen : 45C / 113F. Det er vel sådan lige i
> overkanten - er det ikke ?
> Dette er målt 4 min. efter en genstart.

Hmmm... Det siger ikke så meget. 45C er umiddelbart en ganske rimelig
temperatur, men hvordan er temperaturen når den sættes på arbejde?

Prøv CpuBurn (http://users.ev1.net/~redelm/) og mål temperaturen via
Motherboard monitor (http://mbm.livewiredev.com/). Begynder computeren at
vræle, når den når en bestemt temperatur?

mvh
Peter