Bios viser ikke rigtig HD størrelse.
Fra : Birger C. Jacobsen

Dato : 07-04-02 14:23

Hej gruppe,
Jeg har et problem jeg håber en kan hjælpe mig med. Jeg har lige udskiftet
min gamle HD på 2GB med en ny på 20 GB Maskinen kan kun se de 7,5 GB. Jeg
har hørt der skulle være et sted BIOS skal stilles om, men jeg er ikke klar
over hvor. AST Bravo ms6266 med en bios vers. 4.06.07C

MVH B. Jacobsen

Fra : JSM

Dato : 07-04-02 14:41

Birger C. Jacobsen wrote:
> [...]
> de 7,5 GB. Jeg har hørt der skulle være et sted BIOS skal stilles
> om, men jeg er ikke klar over hvor. AST Bravo ms6266 med en bios

Bios skal ikke stilles om - den skal opdateres. Jeg mener at kunne huske at
AST gik på måsen for et par år siden (??) , så en opdateret bios kan
muligvis blive svær at skaffe.
I stedet for at opdatere bios'en kunne du gå ind på HD-producentens
hjemmeside og hente en drive-manager. Så lader du bare bios'en se disken som
det den nu kan se den som og lader drive-manageren om resten.

mvh
Jesper

Fra : [5250] Jens

Dato : 07-04-02 16:14

JSM wrote:
> [...]
> hjemmeside og hente en drive-manager. Så lader du bare bios'en se disken som
> det den nu kan se den som og lader drive-manageren om resten.

Eller du tænder, trykker på Pause/Break knappen når BIOS skærmen vises,
skriver det lange nummer ned der gerne står i nederste eller øverste
venstre hjørne, så kan vi her i gruppen finde ud af hvilket bundkort det
er, og muligvis hvor man finder en opdateret bios.