Styring af frames med PHP
Fra : Thomas Brøgger

Dato : 07-04-02 10:39

Hej

Jeg vil meget gerne havde det sådan at jeg kan styre indholdet af frames på
mit site med parametre fra URL'en.

For eksemple at jeg kan skifte indholdet af min "main-frame" så man kan give
specifikke URL'er til sider på mit site. Jeg håber det kan gøres med PHP,
men jeg kan ikke lige gennemskue det.

Alternativet er at man laver en frames side pr side jeg vil kunne kalde på
URL'en, men det syntes jeg bliver fuldstændigt uoverskueligt at
vedligeholde.

Jeg håber der er en der kan hjælpe.

Hilsen
Thomas Brøgger
www.broeggerklanen.dk

Fra : Brian Jørgensen

Dato : 07-04-02 10:56

"Thomas Brøgger" <thomas@broeggerklanen.dk> wrote:

> [...]
>
> Alternativet er at man laver en frames side pr side jeg vil kunne kalde på
> URL'en, men det syntes jeg bliver fuldstændigt uoverskueligt at

Jeg lavede noget engang til et skole projekt og det fungerede fint.
Det er meget simpelt, så du burde selv kunne bygge videre på det.

# index.php
<? if (!isset($url)) { $url = "main.php"; } ?>

<frameset rows="100,*">
<frame name="banner" src="banner.php">
<frame name="main" src="<?=$url;?>">
</frameset>

#index.php - slut

Så skal kan du fremover linke til
http://www.example.com/index.php?url=linux.php

Håber det kan bruges.
--
MVH / Best regards
Brian Jørgensen

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 07-04-02 11:14

Thomas Brøgger skrev: (messageID:

> [...]
>
> Alternativet er at man laver en frames side pr side jeg vil kunne kalde
> på URL'en, men det syntes jeg bliver fuldstændigt uoverskueligt at

Hej Thomas,

Du kan ret nemt gøre det med PHP. Hvis du f.eks. har urlen
http://www.broeggerklanen.dk/index.php?id=enside, kan du i dit frameset
(index.php) hente indholdet i din main-frame således:

<frame name="main-frame" src="<?php echo "stien/til/dine/htmlfiler/".
$enside.".html"; ?>">

Alternativt kan du helt droppe frames, og istedet inkludere din menu med
PHP.

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 07-04-02 18:29

Davs

> [...]
> (index.php) hente indholdet i din main-frame således:
>
> <frame name="main-frame" src="<?php echo "stien/til/dine/htmlfiler/".

Der skulle vel have stået $id i stedet for $enside:

<frame name="main-frame" src="<?php echo
"stien/til/dine/htmlfiler/".$id.".html"; ?>">

.... bare lige for at træde i det :)

Mvh. Thomas

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 07-04-02 20:41

Thomas Lindgaard skrev: (messageID: <news:3cb0826b$0$11953
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>)

> Davs

[snip: min brøler]

> Der skulle vel have stået $id i stedet for $enside:
>
> <frame name="main-frame" src="<?php echo
> "stien/til/dine/htmlfiler/".$id.".html"; ?>">
>
> ... bare lige for at træde i det :)

Jep, du har ret. Det var en smutter fra min side :(

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 07-04-02 20:59

> Jep, du har ret. Det var en smutter fra min side :(

Rigtige nørder kan vel erstatte variablenavne med hænderne bundet på ryggen.
:)

--
Kristian Risager Larsen
http://www.kezze.dk - mailto:kezze@kezze.dk

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 07-04-02 21:14

Kristian Risager Larsen skrev: (messageID:

> Rigtige nørder kan vel erstatte variablenavne med hænderne bundet på
> ryggen.
>:)

Ak ja, ak ja :) Jeg skal åbenbart ikke prøve at tænke for meget om søndagen
:-/

--
Kasper Damkjær

http://www.damkjaer.net/