ram hastighed
Fra : Søren

Dato : 07-04-02 10:27

er der mærkbar forskel på at køre 133 eller 100Mhz
på rammen, jeg har nemlig 256 pc133 i pc og en stang pc100 liggende og den
kan jeg ligeså godt sætte i,hvis det ikke sløver for meget. jeg kan ændre
ram Mhz uafhængigt
af fsb.

Søren

Fra : Martin K

Dato : 07-04-02 11:00

Søren wrote:
> [...]
> på rammen, jeg har nemlig 256 pc133 i pc og en stang pc100 liggende
> og den kan jeg ligeså godt sætte i,hvis det ikke sløver for meget.

Hvis du jokker den i, mener jeg at alle dine ram vil køre på 100 mhz. Mit
råd: Lad være...

--
Martin K

Fra : wheeeeeeee

Dato : 07-04-02 12:50

snip
> [...]
> kan jeg ligeså godt sætte i,hvis det ikke sløver for meget. jeg kan ændre

Prøv at set den i og se om det er hurtigere end før. Det kommer an på hvor
mange MB det er. Hvis det er 512MB PC100, er det sikkert hurtigere til mange
ting, men hvis det kun er fx 32MB, er det nok ikke så godt.

Fra : [5250] Jens

Dato : 07-04-02 19:35

Søren wrote:
> [...]
> kan jeg ligeså godt sætte i,hvis det ikke sløver for meget. jeg kan ændre

Hvis din PC133 RAM alligevel kun kører CAS3, så er forskellen fra 133
MHz CAS3 til 100 MHz CAS2 meget lille.

Nu skriver du ikke hvor stor den PC100 stang er, men kører du windows,
kan du altid bruge mere RAM..