Powerbait
Fra : h.o.t

Dato : 07-04-02 09:56

Hej, jeg vil høre, om der er nogle der kan give gode råd ang.
powerbait...Det virker bare slet ikke for mig...Det er lige meget hvordan
jeg former det, hvilken farve jeg bruge, eller hvilken type....Nu er det
begyndt at være lidt surt....Skal lige siges, at jeg fanger pænt med fisk på
alt andet....Jigs, spinner, orm, blink og flue.... Men powerbait,
aldrig.....Så jeg vil være meget glad for at høre alle folks metoder.....

Henrik

Fra : Simon...

Dato : 07-04-02 12:13

> [...]

> alt andet....Jigs, spinner, orm, blink og flue.... Men powerbait,
> aldrig.....Så jeg vil være meget glad for at høre alle folks metoder.....
Så brug dog det henrik, det er også billigere :) jeg må indrømme også at
have haft mere held med orm end powerbait, sådan cirka lige indtil igår, da
en venlig sjæl fortalte
mig at hvis jeg formede det som en orm, på en 5-7 cm og spinnede den MEGET
langsomt ind,
og rimeligt godt belastet med bly (jeg brugte 4 stk mellem str. splithagl)
ville det være bedre end den sædvanlige valnød man bruger.... så det prøvede
jeg.... det endte så med jeg fik en fisk på en 5 kg i første kast HELT inde
ved kanten, jeg troede jeg havde ramt bunden... hvilket også er grunden til
den slap, da jeg bare rev til -
den viste sig lige, men vendte så om, og rev 2 kroge (3-krog) ud af
gabet.... de var helt bøjede bagefter :)
men jeg fik da lov til at vende hjem med en regnbue på 2.5-3 kg... så helt
galt var det ikke gået ...

men som sagt, så brug dog orm, de koster jo ingenting i forhold til PB....

mvh.Simon

Fra : Magnus Harkjær

Dato : 07-04-02 20:20

Powerbait er en agn man kan regne med stort set året rundt, selvfølgelig er
der dage hvor f.eks. orm er bedre.

Metoden jeg bruger om foråret/sommer/efteråret er med et lille mede flåd med
ca. 1½ meters forfang belastet med et par små splithagl, størrelse 8 krog og
powerbait (helst gul eller regnbue med glimmer) og så trække >langsomt< ind
med spinstops osv.. Dette giver mig normalt mange ørreder.

Den anden metode er den alle kender, hvor du belaster linen med bly ca. en
halv meter over krogen så powerbaiten hænger en halv meter over bunden...

Prøv dig frem, kun fantasien sætter grænser!

Fra : Thomas

Dato : 12-04-02 10:44

"h.o.t" <h.rasmussen@telia.com> skrev i en meddelelse
> aldrig.....Så jeg vil være meget glad for at høre alle folks metoder.....

Har oplevet et meget sjovt fiskeri med powerbait og alm. lille krog.
Powerbaiten blev brugt som an algs flue på alm. spinnestang, og der var ikke
noget bly på linen. Da powerbaiten flød ovenpå vandet kunne man sidde og
holde øje med krogen hele tiden. Det gav en del ørreder og var ganske
underholdende.

--
MVH

Thomas