Stor eller lille nr. 2?
Fra : Jacob og Mette

Dato : 01-02-01 01:47

Hej igen!

Så har vi endelig fundet vores kat!! Eller den ene af dem, i hvert fald....

Vi hentede her til aften en lille (16 uger gammel) gråstribet mis på en
gård, og vi er selvfølgelig helt solgte Alternativet var, at den var
blevet aflivet, så vi er også meget glade for at have gjort en god gerning!

Men det har hele tiden været meningen, at vi ville have to katte, og nu er
vi blevet meget i tvivl med hensyn til nummer 2. I har jo hele tiden rådet
os til at give en "affaldskat" en ny chance, og vi er efterhånden
overbeviste. Killinger er jo uimodståelige, men det er nu også er dejlig
tanke at hjælpe en lidt ældre mis, der er blevet forladt.

Problemet er bare, at vi er blevet rådet fra at tage imod en voksen kat, når
vi også har en killing. Så vidt vi har forstået, er der risiko for, at de
slet ikke ville kunne sammen, og det går ikke, for vi bor i en lejlighed
hvor de kommer til at gå op og ned ad hinanden!

Hvad mener I? Er det for risikabelt? Kan man få en kat "på prøve" fra et af
internaterne? (Jeg har ikke selv spurgt dem endnu, det var bare hvis I lige
vidste det)

På forhånd tak,
Jacob og Mette

Fra : Helle Andersen

Dato : 01-02-01 02:20

"Jacob og Mette" <jacobogmette@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse news:Il2e6.697$MQ2.27456@news101.telia.com...
> [...]
> internaterne? (Jeg har ikke selv spurgt dem endnu, det var bare hvis I lige

Hej Jacob & Mette og tilykke med den lille ny !

Nogle internater lader gerne katte komme ud på
prøve, og det synes jeg helt sikkert, at I skal stille
som betingelse.

I skal sikre jer, at den anden kat har været vant til
andre katte og I skal nok vælge en kat på 1 år eller
derunder, så de kan få glæde af hinanden.
Personligt ville jeg helst vælge en kat, af det
modsatte køn, men det er der delte meninger
om I skal sørge for, at få killingen kastreret
rimelig tidligt - gerne inden den er 5 måneder
inden der kan ske ændringer i rangfølgen på den
bekostning. Griber I det fornuftigt an, er jeg sikker
på at der ikke går lang tid, før kattene lærer at det
er sjovt at være to. Læs evt. tråden fra den 15/1,
der hedder "Freja og Laban: Part 1" og se
hvordan det gik med Gitte's to voksne katte, der
skulle introduceres. Og da jeres den ene er en
killing, er der en god chance for at det går endnu
nemmere. I kan også læse videre i historien i Part
2, 3 & 4.

--
Hilsen Helle
Cats are rather delicate creatures and they are subject to a good many ailments, but I never heard of one who suffered from

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 01-02-01 08:12

Jacob og Mette <jacobogmette@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Il2e6.697$MQ2.27456@news101.telia.com...
> [...]
af
> internaterne? (Jeg har ikke selv spurgt dem endnu, det var bare hvis I

Det kan man i al fald ikke med en hund ... og jeg havde nær sagt heldigvis
for dyrets skyld .... for hvor ville det være forfærdeligt for dyret at
vandre fra ejer - internat - ny ejer - internat - ?..... det ville da gøre
det lille dyr total frustreret!!!! Officielt er der ikke noget der hedder
"på prøve" når det gælder dyr fra internat .... men ingen får jo gavn af to
katte der slås uafbrudt så skulle det vise sig at gå helt galt kan der vel
findes en løsning og internatet vil da nok være til at snakke med!
Mvh
Anne-Marie

Fra : Jacob Tjørnholm

Dato : 01-02-01 10:50

> "på prøve" når det gælder dyr fra internat .... men ingen får jo gavn af
> katte der slås uafbrudt så skulle det vise sig at gå helt galt kan der vel
> findes en løsning og internatet vil da nok være til at snakke med!

Og det var jo netop kun i den situation, det ville blive relevant!
Det er klart, at dyrene ikke skal vandre fra ejer til ejer, men hellere
skifte mennesker et par gange end at havne et sted, hvor man har det skidt,
ikke?

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 01-02-01 11:40

> Det er klart, at dyrene ikke skal vandre fra ejer til ejer, men hellere
> skifte mennesker et par gange end at havne et sted, hvor man har det
skidt,
> ikke?

Jo helt sikkert - og jeg ved af egne erfaringer at internaterne er til at
snakke med .. da jeg i marts måned fik legekammeraten til min hund nr 1 fik
jeg at vide at der ingen mulighed var for at få en hund på prøve(jeg havde
overhovedet ikke spurgt om denne mulighed i øvrigt) men lige inden jeg satte
mig i bilen for at køre hjem kom internatdamen faktisk hen og sagde ... at
skulle det mod forventning gå helt galt fandt vi jo nok en løsning ... for
som hun sagde selv om de to hunde kunne fungere sammen i internatets
løbegård kunne der måske komme problemer i hverdagen ....så jo jeg tror
bestemt du kan få lavet en nødløsningsaftale med internatet .... Held og
lykke med det nye familiemedlem!!!
MVH Anne-Marie

Fra : R. Ilsøe

Dato : 01-02-01 12:37

> [...]
> slet ikke ville kunne sammen, og det går ikke, for vi bor i en lejlighed
> hvor de kommer til at gå op og ned ad hinanden!

Hej Jacob og Mette.

Jeg kan naturligvis kun tale ud fra egen erfaring. Jeg har efterhånden
taget imod mange forskellige katte, som jo der med så også er blevet ført
sammen på kryds af alder. Det har her i huset kun sjældent givet problemer
og kun en enkelt gang de helt store problemer.

Hvis du får fat i en kat fra et alm. hjem, der ellers skulle ha' været
aflivet (dem er der ufattelig mange af, det er sådanne katte jeg har taget)
kan du forhøre dig ad om katten kan sammen med andre katte/ungkatte.
Desværre løber du altid den risiko, at folkene du får katten af lyver om det
for at komme af med den.

Jeg har en kat nu, der er fortræffelig med alle katte, men desværre har jeg
fundet et andet hjem til den. Den anden jeg har kan absolut kun til nød gå
med andre katte. Jeg vælger at være ærlig omkring det, så kattene får det
bedst muligt, men desværre er det ikke alle der gør det.

Jeg er ret sikker på, at Lene med affaldsmisserne vil være yderst ærlig
omkring det. Desværre har jeg ikke hendes mail add. eller nummer mere, men
det er der sikkert andre her inde der har?

R. Ilsøe