Hej til jer, og et lille spørgsmål.
Fra : .: [d33p blu3] :.

Dato : 07-04-02 00:15

Først og fremmest hej til jer alle, det er min første gang på
dk.edb.hardware, og jeg ser frem til et godt venskab med alle jer herinde...

Jeg står for at opgradere min computer, og til det formål kan jeg desværre
kun afsætte en ganske lille mængde penge, så jeg har brugt edbpriser.dk til
at søge efter hardware, og har kort og godt valgt det billigste, og det der
havde fået bedst anmeldelser på edbpriser.dk ift. prisen.

Jeg har udset mig flg. hardware:
AMD AthlonXP 1700+ (1466 MHz) - er AMD fanatiker. Intet andet dur til mig

ECS K7S5A motherboard (den version uden integreret LAN, da den
tilsyneladende
understøtter over 1.4 GHz i
modsætning til navnebroderen MED
integreret LAN)
ThermalTake Volcano II køler (den yder jo 36 CFM, og støj generer mig ikke)

Jeg har RAM og alt det andet, så jeg vil bare høre hvad i synes om denne
kombination
af hardware? Den samlede pris incl. fors. + moms er 2.019 kr. iflg.
edbpriser.dk

Hilsen
Troels

This message has been
scanned for virus by
Norton Antivirus 2002

Fra : Carsten Steffensen

Dato : 07-04-02 02:11

".: [d33p blu3] :." <puttitat@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
>
> ECS K7S5A motherboard (den version uden integreret LAN, da den
> tilsyneladende understøtter over 1.4 GHz i modsætning til navnebroderen
Det bekymrer mig da lidt idet jeg sidder med en XP1700+ på et ECS K7S5A m
lan lige nu :)
Den har kørt upåklageligt i den tid jeg har haft den. En god combo i mine
øjne hvis man er ude efter en billig upgrade.

/Carsten Steffensen

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 07-04-02 07:46

> Først og fremmest hej til jer alle, det er min første gang på
> dk.edb.hardware, og jeg ser frem til et godt venskab med alle jer
herinde...

Jamen velkommen - Dette er stedet hvor vi udveksler erfaringer med diverse
hardware

Hvis du også er ny på usenet, vil jeg anbefale dig at kigge på www.usenet.dk
for lige at få fat i hovedtrækkene om usenet og hvordan det bruges - Ikke at
du har overtrådt nogen af de mere eller mindre uskrevne regler - Men lidt
info skader aldrig.

> [...]
der
> havde fået bedst anmeldelser på edbpriser.dk ift. prisen.

Godt udgangspunkt

> Jeg har udset mig flg. hardware:
> AMD AthlonXP 1700+ (1466 MHz) - er AMD fanatiker. Intet andet dur til mig

Kender det - Ikke at jeg har noget imod Intel men prisen i forhold til
ydelsen passer mig ikke når AMD tilbyder alternativer

>ECS K7S5A motherboard (den version uden integreret LAN, da den
>tilsyneladende understøtter over 1.4 GHz i modsætning til navnebroderen MED
integreret >LAN)

Det har du fået galt i halsen - begge bundkort understøtter de samme
processorer - Så få du fat i udgaven med LAN - Et - stort set - gratis
netkort skal du ikke sige nej til.

> ThermalTake Volcano II køler (den yder jo 36 CFM, og støj generer mig
ikke)

Ja ja det er din egen sag - Men jeg tror nu at du kommer til at fortryde -
Nu ved jeg ikke hvilken hardware du har kørt med tidligere, men tro mig CPU
kølere fås i dag i væsentligt mere støjende udgaver end for blot et par år
siden - Og støjen kan du egentlig først vurdere efter en dags tid i selskab
med dyret.

> [...]
> kombination af hardware? Den samlede pris incl. fors. + moms er 2.019 kr.

Ganske fin kombination af MB og CPU men jeg synes nu at det bedste køb af
AMD XP'erne er 1800+'eren - Højeste clockfrekvens pr. kr.

> This message has been
> scanned for virus by
> Norton Antivirus 2002

Har du overvejet hvorfor du scanner dine egne udgående beskeder?

Claus

Fra : .: [d33p blu3] :.

Dato : 07-04-02 13:50

> [...]

> Kender det - Ikke at jeg har noget imod Intel men prisen i forhold til
> ydelsen passer mig ikke når AMD tilbyder alternativer

Hehe... Man kan ikke engang få en Pentium III 933 MHz EB til de samme penge
som man får en AMD AthlonXP 1800+

> Det har du fået galt i halsen - begge bundkort understøtter de samme
> processorer - Så få du fat i udgaven med LAN - Et - stort set - gratis
> netkort skal du ikke sige nej til.

Hvorfor står det andet kort så opgivet til 2.0 GHz? Der er bare et lille
problem
med LAN-udgaven. Jeg har et kabinet, som er "standard", dvs. der ikke er
plads
i "PS/2 - printerport - comport"-forsamlingen til et LAN-stik. Eller hvordan
fungerer dette?

> [...]
> kølere fås i dag i væsentligt mere støjende udgaver end for blot et par år
> siden - Og støjen kan du egentlig først vurdere efter en dags tid i

Jeg vil så fortælle at jeg har en Compaq Presario 5831 lige nu, og den
larmer
simpelthen som et jetfly. Det eneste i min computer der faktisk er lydløst
er
harddisken, en Maxtor Diamondmax 5400rpm 40 gb. Kostede mig 1000 kr.
for godt ½ år siden.

> Ganske fin kombination af MB og CPU men jeg synes nu at det bedste køb af
> AMD XP'erne er 1800+'eren - Højeste clockfrekvens pr. kr.

Det vil jeg tage til overvejelse, tak for tippet!

> Har du overvejet hvorfor du scanner dine egne udgående beskeder?

Vel for at sikre at der ikke slipper virus ud. Jeg henter mange spildemoer
osv.,
og jeg vil helst ikke være grund til virusangreb. Men jeg må nok sige at jeg
ikke
er så bekymret, da jeg aldrig har haft virus

Mange hilsener,
Troels P. Olsen

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 08-04-02 08:05

>Der er bare et lille problem med LAN-udgaven. Jeg har et kabinet, som er
"standard", dvs. >der ikke er plads i "PS/2 - printerport -
comport"-forsamlingen til et LAN-stik. Eller >hvordan fungerer dette?

LAN porten er fysisk placeret ovenpå de to USB porte.

I mit std. ATX kabinet - ANTEC SX1030B Black SOHO File Server - er det ikke
noget problem at få plads til dette, da der følger et ny bagplade med
bundkortet og heri er der gjort plads alle porte.

Claus

Fra : wheeeeeeee

Dato : 07-04-02 12:57

> [...]
>
> Jeg har udset mig flg. hardware:
> AMD AthlonXP 1700+ (1466 MHz) - er AMD fanatiker. Intet andet dur til mig

Som Claus N.P., vil jeg også anbefale XP1800+, den giver mest
performance/cost lige nu.

> ECS K7S5A motherboard (den version uden integreret LAN, da den
> tilsyneladende
> understøtter over 1.4 GHz i
> modsætning til navnebroderen MED
> integreret LAN)

Måske med gamle BIOS versioner. Men med et nyt bundkort og en ny BIOS, er
det ikke noget problem. Jeg tror desuden at man kan slå netkortet fra, men
jeg er ikke sikker.

Tag den med LAN.

Der er også noget med at de første forsendelser af bundkort gav lidt
problemer, men "Revision 1" skulle være god.

> ThermalTake Volcano II køler (den yder jo 36 CFM, og støj generer mig
ikke)

Evt. Silent Viking. Den koster godt nok ca. 350,-, men den larmer ikke så
meget.

Fra : .: [d33p blu3] :.

Dato : 07-04-02 13:52

> Evt. Silent Viking. Den koster godt nok ca. 350,-, men den larmer ikke så
> meget.

En er da til Pentium 4, ikke? Men selvom den også er til SocketA / XP'ere,
vil jeg nok stadig købe Volcano'en, for som sagt kommer jeg fra et jetfly
af en Compaq. Og jeg har ikke så mange penge til en blæser, men så snart
jeg får råd til en ny efter opgraderingen kommer der helt sikkert en Viking

hvis den også kan bruges på SocketA / XP'ere.

Mange (venlige) hilsener,
Troels P. Olsen