thumbnails
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 04-04-02 12:42

findes der en funktion i php til at lave thumbnails af billeder... ?
så den laver et thumbnail af et allerede, på serveren, eksisterende billede.

Så brugeren ikke behøves at hente alle billederne i fuld størrelse for at få
et overblik.

jeg har kigget på exif_thumbnail men "that just doesn't do the job" ...

nogen forslag ?

Fra : Niels Andersen

Dato : 06-04-02 22:10

Lasse Hedegaard wrote in <a8ngps$b98$1@sunsite.dk>:
> findes der en funktion i php til at lave thumbnails af billeder... ?

Ikke én funktion, men en kombination af eksisterende funktioner kan gøre
det.
Måske finder du en fiks og færdig funktion mellem brugerkommentarerne i
manualen.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 06-04-02 23:26

> Ikke én funktion, men en kombination af eksisterende funktioner kan gøre
> det.
> Måske finder du en fiks og færdig funktion mellem brugerkommentarerne i
> manualen.

Gdlib har funktioner til at kunne lave billedet mindre og
filesystem-funktionerne kan gemme et thumbnail på serveren.
Min ædruelige tilstand rækker desværre ikke til at kunne give et eksempel.

--
Kristian Risager Larsen
http://www.kezze.dk - mailto:kezze@kezze.dk