.....det er faktisk det ene vant der er tale om. I bagbord side. Men
problemet kan tilsyneladende løses ved at de to gevind-ender er lige lange
inde i selve skruen - altså "startes samtidig". Det giver lige de centimeter
ekstra der var brug for.
mvh Jan O
"Claus Tersgov" <clausnews@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:a8nq7b$jb0$1@news.cybercity.dk...
>
>
> > Men ak, trimningen skal være lidt anderledes i år og forstaget er gjort
> > længere. Derfor kan det ene topvant ikke tottes hårdt nok. Det er ikke
nok
> > gevind i gaffelterminalerne/gevind enderne er skruet helt sammen inde i
> > selve vantskruen.
> > Hvad pokker gør man?
> > - Kan man afkorte vantet?
> > - Hvordan er det fastgjort i terminalen - og med hvilket stykke værktøj?
>
> Hvad mener du med det ene topvant? Mener du styrbord og bagbord? Hvis det
er
> det, du mener, så står masten da skævt....
>
> Jeg formoder, du mener agterstag eller bagstag...
>
> Du kan sagtens afkorte det. Mål afstanden og tag det med til butikken, så
> valser de en ny terminal på. Det koster ca. kr. 200,- alt inkl.
>
> Det er ikke noget, du selv kan gøre, med mindre du kan trykke med 150
tons..
>
>
>
>