Dødt bundkort? "DUSØR"
Fra : Rasmus Ipsen

Dato : 06-04-02 17:34

Jeg har lovet en kammerat at bygge en billig pc, men har et lille problem
(jeg overfører 100,- til dén som kan løse mit problem):

Jeg har et Abit KT7-Raid, som tilsyneladende er dødt. Jeg har ikke fået
noget liv i det efter køb. Der kommer gang i blæserne (cpu+chipset) og det
lyder som om hd'en kører et øjeblik. Der kommer heller ikke billede på
skærmen.

Jeg har prøvet med tre harddiske, tre grafikkort (både AGP og PCI), to
cpu'er (TB 1000/266 og Duron 600@800) og to blæsere (den kraftigeste på 4800
rpm). Der har kun været lyd- og grafikkort i. Er overbevist om det er
bundkortet, der er synderen! Kan det skyldes en biosindstilling på 200
MHz-fsb? Eller clocker Duron'en automatisk ned til 200 i stedet for 266 MHz
fsb, hvis bios er sat til 200?

En anden ting: Der er dioder for on/off, hd og selvfølgelig i floppydrevet.
Alle tre lyser når der tændes for strømmen?!

Spørg, hvis I mangler oplysninger

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 06-04-02 17:37

"Rasmus Ipsen" <rip_gekko@mail.tele.dk> skrev

> [...]
det
> lyder som om hd'en kører et øjeblik. Der kommer heller ikke billede på

Tjek om bundkortet kortslutter med bagpladen på kabinettet - fx grundet
uheldigt placerede afstandsstykker.

mvh
Peter

Fra : Christian Skau Peder~

Dato : 06-04-02 18:29

Har du mulighed for at teste med andre RAM, det fandt jeg var løsningen da
jeg havde et lignende problem.
Mvh.
Christian

Fra : Cassandra

Dato : 06-04-02 19:56

Hejsa

Ryk alt ud af bundkortet Ram, IDE / floppy kabler ,lydkort,netkort , GFX
kort , tastatur og mus

der må kun være bundkort med ledninger til HDD LED, POWER LED
RESET ( alle de små stik ) men sæt også en højtaler på, nu vil den højtaler
bippe hvis bundkort er ok
hvis det bipper så sæt dine kort i et efter et

Mvh
"C@ss"

Fra : Jack

Dato : 07-04-02 15:42

"Cassandra" <stendrup@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
højtaler
> bippe hvis bundkort er ok
> hvis det bipper så sæt dine kort i et efter et

Det vil da vist også bippe, hvis du ikke har grafikkort? Det må han da også
installere have som minimum.

Jack

Fra : Jan Jensen

Dato : 06-04-02 21:44

det ka være psu'en der ik levere strøm nok, altså en du ska måske ha en
større en

Fra : Martin Petersen

Dato : 07-04-02 00:11

Vend stikket til floppydrevet....

- Martin

Fra : Martin Petersen

Dato : 07-04-02 00:12

"Martin Petersen" <knopfisk@[FJERN]vvs.dk> skrev i en meddelelse
> Vend stikket til floppydrevet....
>
> - Martin

Og evt. tjek stik på hdd om det er vendt rigtigt.

- Martin

Fra : MVP

Dato : 07-04-02 11:46

"Martin Petersen" <knopfisk@[FJERN]vvs.dk> wrote in message

> "Martin Petersen" <knopfisk@[FJERN]vvs.dk> skrev i en meddelelse

> Og evt. tjek stik på hdd om det er vendt rigtigt.
>
> - Martin

Jep , enig - det lyder som sådan..

Mads

Fra : Thomas

Dato : 08-04-02 16:16

Er enig i dette.. Har selv oplevede samme problem for længe siden, fandt
fejlen i kabler der var vendt forkert. Tror specielt på dette eftersom alle
dioder lyser ved start. (Har kun oplevet dette fænomen i forbindelse med
forkert vendte kabler!)

Mvh Thomas

Fra : -=Madsen=-

Dato : 07-04-02 04:29

Har i prøvet at resete cmos i mere end 2 sek. ?

Mange kortslutter jumperen til reset cmos alt for kort tid

Fra : Thostrup

Dato : 07-04-02 08:50

> (jeg overfører 100,- til dén som kan løse mit problem):

Er dette passende i denne gruppe?

Mvh

Thostrup

Fra : [007] Mogens

Dato : 07-04-02 11:59

"Thostrup" <News@REMOVEthostrup.net> wrote in message

> Er dette passende i denne gruppe?

Ja det er helt fint.

Mogens

Fra : -=Madsen=-

Dato : 07-04-02 19:07

Det må folk da selv om, jeg ville personligt ikke bryde mig om at modtage
penge for at hjælpe en smule

Fra : John Madsen

Dato : 10-04-02 18:27

Hej Rasmus

Jeg ved ikke om du har fået det mb til at virke. Men jeg har lige haft samme
problem. Da jeg ikke kender dit mb ved jeg ikke om du har de muligheder. Som
havde jeg samme problem, uanset hvad jeg gjorde og skiftede ud, var
resultatet det samme, intet skærmbilled og lysdoden stod bare og blikkede.
Jeg kastede mig over den lille manual og satte sw 1 og sw2 så den passede
til min processor og vupti kom der noget på skærmen.

Jeg tror dit problem skal løses i den retning.

Hilsen

John Madsen