Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
drikkepenge og skattefar
Fra : Mikkel Thune

Dato : 06-04-02 17:16

Hej alle,

Et spørgsmål:
Alt hvad der tjenes som drikkepenge, hvordan beskattes det?? Skal det
opgives på selvangivelsen, eller er det skattefrit (eller er der en min/max.
grænse)??

Mvh Mikkel.

Fra : Carl Munk

Dato : 06-04-02 21:43

"Mikkel Thune" <spam@edelmann-thune.dk> wrote in message

> [...]
> opgives på selvangivelsen, eller er det skattefrit (eller er der en min/max.

Drikkepenge fra hvem ? Hvis en privat person giver dig drikkepenge som
købmandsbud - fordi du slæber flaskerne op til ham - Såh glem alt om
skattefar - Er det drikkepenge hvis du er ansat i Restaurant-Taxi
branchen såh er noget at regningsbeløbet "drikkepenge" men det kunden
runder op eks. 188,50 her er 200 kr og det passer såh er 11,50 dine
også skattefrit , hvorimod drikkepengene i de 188,50 er
skattepligtige
som din arbejdsgiver opgiver.

Fra : Mikkel Thune

Dato : 06-04-02 21:48

"Carl Munk" <carl@munk.dk> wrote in message
> [...]
> også skattefrit , hvorimod drikkepengene i de 188,50 er
> skattepligtige som din arbejdsgiver opgiver.

Tak. Det var de 11,50 jeg tænkte på - så er spørgsmålet om der er en øvre
grænse for hvor meget man må få på denne måde??!

Mvh Mikkel

Fra : Erik G Christensen

Dato : 06-04-02 22:00

Carl Munk wrote:

> [...]
> runder op eks. 188,50 her er 200 kr og det passer såh er 11,50 dine
> også skattefrit , hvorimod drikkepengene i de 188,50 er

Du skulle vel ikke have en henvisning til din fortolkning ?

--
Regards Erik G. Christensen
Ikke ansvarlig for en ski'

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 06-04-02 22:37

In <15ecf5bd7883d2efd3cbda4c1199d8df.45246@mygate.mailgate.org> "Carl Munk" <carl@munk.dk> writes:

> [...]

>runder op eks. 188,50 her er 200 kr og det passer såh er 11,50 dine
>også skattefrit , hvorimod drikkepengene i de 188,50 er

Vroevl. Alle drikkepenge har skattepligtige.

/Martin

Fra : Jacob

Dato : 06-04-02 22:43

> [...]
> runder op eks. 188,50 her er 200 kr og det passer såh er 11,50 dine
> også skattefrit , hvorimod drikkepengene i de 188,50 er

Generelt er al indkomst skattepligtig, så jeg tror ikke helt din version.
Noget helt andet er dog hvorvidt skattemyndighederne vil starte en retssag
imod en idet de vil have svært ved at bevise at der har fundet et skattesvig
sted.

(kender ikke reglerne, men bruger min sunde fornuft)

--
Jacob

Fra : Frihtiof Andreas Jen~

Dato : 09-04-02 07:01

"Jacob" <unknown@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Noget helt andet er dog hvorvidt skattemyndighederne vil starte en retssag
> imod en idet de vil have svært ved at bevise at der har fundet et
skattesvig
> sted.

Det er bare *dig*, der skal bevise at skattesvig *ikke* har fundet sted!!!

Når det gælder "Kongens Penge" ophører al normal retssikkerhed - faktisk er
det ris til egen røv at Tvind har krypteret deres regnskaber: Skattefar kan
bare nævne et tal og så er det op til Tvind af grave beviserne frem. Grunden
til de spilder tid med beviser er at de vil være sikre på at sætte tallet
højt nok.

> (kender ikke reglerne, men bruger min sunde fornuft)

Er uanvendelig i skattesager - her gælder kun The Rulez!

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 06-04-02 23:01

"Mikkel Thune" skrev:

> Alt hvad der tjenes som drikkepenge, hvordan beskattes det??

Det beskattes som personlig indkomst.

>Skal det opgives på selvangivelsen

Ja.

>eller er det skattefrit

Optimist :)

> (eller er der en min/max.
> grænse)??

Der er ingen grænse. Dog skal drikkepengene opgøres skønsmæssigt. Der er
ikke krav om at du skal føre regnskab med hvor meget du modtog hvornår.

Hvorfor har du i øvrigt startet tråden i 2 grupper?

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes
--
Såfremt bedækningen af hoppen sker ved, at en hingst bedækker hoppen
naturligt, er det Told- og Skattestyrelsens vurdering, at ydelserne er

Fra : belinda

Dato : 09-04-02 14:01

du skal bare putte dem i lommen og nyde dem for ingen må røre drikkepenge