GVC 56K speakerphone
Fra : Michael Brock

Dato : 06-04-02 16:43

Hej NG...
Jeg har sådan et modem men mangler en strømforsyning......Er der nogen der
ved hvor mange volt sådan et modem skal have......
Michael..

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 06-04-02 22:22

"Michael Brock" <FZR1000@sporty.dk> skrev

> Jeg har sådan et modem men mangler en strømforsyning......Er der nogen
der
> ved hvor mange volt sådan et modem skal have......

De GVC modem jeg har haft mellem hænderne, har alle brugt en 9V / 1000 mA
adaptor.

mvh
Peter

Fra : Michael Brock

Dato : 07-04-02 11:53

> De GVC modem jeg har haft mellem hænderne, har alle brugt en 9V / 1000 mA
> adaptor.
>
> mvh
> Peter

Jeg takker & bukker..
Michael

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 07-04-02 12:53

"Michael Brock" <FZR1000@sporty.dk> skrev

> Jeg takker & bukker..
> Michael

Lad os nu se, hvad du gør, når du futter dit modem af

GVC har lavet en lang række 56K modems, og om lige Speakerphone er en af
dem, jeg har prøvet, vil jeg ikke love. (Har du et link til et
billede af det?)

(...Du ved du har givet et modem for meget strøm, når det begynder at
udstøde sjove lyde når man tænder for strømmen... Denne erfaring har jeg
i hvert fald fra et nu bortgået Microcom modem, som i nogle få sekunder
fik 17V i stedet for 9V

mvh
Peter

Fra : Jan

Dato : 06-04-02 19:04

"Michael Brock" <FZR1000@sporty.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG...
> Jeg har sådan et modem men mangler en strømforsyning......Er der nogen der
> ved hvor mange volt sådan et modem skal have......
> Michael..

På min står der 9 V ~1000 mA

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 07-04-02 18:58

"Jan" <janGARFIELD@vennike.dk> skrev

> På min står der 9 V ~1000 mA

Jubii Så huskede jeg ikke forkert.
Din dato skulle vel ikke være en dag bagud, for din posting var her i
hvert fald ikke i går?

mvh
Peter

Fra : Jan

Dato : 08-04-02 19:12

"Chuke Mimergolf" <spam@nej.for.pokker> skrev i en meddelelse

> [...]
> nogen der

> Jubii Så huskede jeg ikke forkert.
> Din dato skulle vel ikke være en dag bagud, for din posting var her i

Nææh, min dato er korrekt.

Det skyldes måden jeg læser news på.

Med et gammelt GVC er det jo betaling pr minut. Så jeg plejer at hente alt
news hjem og gå offline. Skrive svar på eventuelle spørgsmål og lægge dem
til afsendelse. De ryger så afsted næste dag ved synkronisering. Desværre
med den foregående dags dato og der kommer da også nogle kommentarer ind
imellem., men jeg sparer da en gang opkaldstakst om dagen.

Fra : [5250] Jens

Dato : 07-04-02 20:08

Jan wrote:
> På min står der 9 V~ 1000 mA

Det lille ~ betyder AC, hvilket også passer med at alle de modems jeg
har set, har haft AC strømforsyninger.