Docking station til bærbar.
Fra : Jess Andreasen

Dato : 06-04-02 15:04

Hej.

Jeg skal have ny bærbar computer, men det er et must med en docking station.
Jeg har forelsket mig noget i
en Dell Inspiron 8200, men såvidt jeg kan se fåes der ikke docking station
til denne serie.

I stedet sælger de noget som hedder portreplicator, gør
den det samme som en docking station. (bortset fra den
måske bliver koblet til den bærbare via kabel)

Er der en som gider forklare lidt om dette.

I forvejen har jeg en Compaq armada 1560D med docking station, men det er
kun nogle enkelte modeller
som passer i denne gamle docking station. E500, N200, N400, N600.
Jeg syntes ikke rigtigt der er noget performance i disse,
eller de er sindsygt dyre.

Er der andre forslag til mærker som kan noget i docking
stations ?

Hilsen Jess

Fra : Martin Christiansen

Dato : 06-04-02 16:30

"Jess Andreasen" <jess_andreasen@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> den det samme som en docking station. (bortset fra den
> måske bliver koblet til den bærbare via kabel)
>
> Er der en som gider forklare lidt om dette.

Hej, Jess.

I forbindelse med mit arbejde har jeg selv en Dell Latitude C600, og sammen
med den en port-replikator. Forskellen på Dells portreplikator og docking
station er i hovedsagen kun, at i dockingstationen, som er en del større
(faktisk en ordentlig 'klump'), er der gjort plads til, at man kan sætte
PCI-udvidelseskort i. Muligvis er der også indbygget power supply i
dockingstationen, hvorimod portreplikatoren forsynes med lavspænding fra en
løs transformator (samme som kan tilsluttes direkte til den bærbare, når den
er 'selvstændig').

Portreplikatoren *er* altså en 'traditionel' dockingstation, som via et
multistik fører den bærbares stikforbindelser ('porte) ud på en bagplade,
hvor alle de stik, som også sidder på selve laptoppen, findes: Stik til
skærm, printer, USB, mus/tastatur, højttaler, mikrofon, serielle
forbindelser, IR-port osv.

Håber det gav lidt afklaring. Ellers skriv igen.

--Martin

Fra : Martin Christiansen

Dato : 06-04-02 16:39

Jeg glemte at sige, at portreplikatoren *ikke* forbindes med ledning. Man
skupper den bærbare direkte på plads i portreplikatoren, hvorved et
multistik i replikatoren griber direkte ind i tilsvarende bag på den
bærbare.