Den evige ventetid
Fra : Engilbertsdottir

Dato : 06-04-02 12:59

Hej gruppe

Ja så er det min tur til ligesom Mette at vente vente og atter vente. Min
hunkat Willis var "sat" til at være 65. dag i går og nu er der stadig intet
sket...Tankerne løber af med en ..er alt nu som det skal være?
Min hankat Kongelys (kaldet King) skal være far for første gang.Jeg har så
talt dagene fra jeg så dem parre sig men hvornår skal man tælle fra
??(Tænker jo på om jeg har talt forkert)
Willis opfører sig som om det er ved at være tid ,hun "driver" sin
killing(Chianti) fra sidste år ind i sin fødekasse hele tiden ,hvilket
Chianti bestemt ikke syntes om ...Hvis hun ikke vil ligge i fødekassen med
hende jagter hun hende til hun opgiver.Er der nogen der har oplevet dette??
Hvor lang tid mon man skal vente..?

Mange hilsner fra den utålmodige....

Lotte og Willis der bare ligger og sover i sin fødekasse.

--
-------
Zuzet's Norske Skovkatte

Fra : Mette B. Rahm

Dato : 06-04-02 17:39

Så har jeg lige talt med Lotte - og Willis er begyndt at føde (2 stk indtil
videre *smile*)
Det undrer mig lidt...er der ingen af jer der ved hvordan en hunkat der er
gået "for meget" over tiden opfører sig ? Selvfølgelig er det tit svært med
hvornår man skal tælle fra, men hvis der sker en befrugtning den første dag
og der sker en befrugtning den sidste dag (på 6 dage fx) hvornår føder
hunkatten så ? Den ene af de 2 killinger Lotte har fået vejer 138 - det vil
jeg sige er på kanten til at den er for stor. Hvad siger I andre ? Hvor
store killinger er blevet forløst normalt ? Hvor mange dage har I hørt om at
en hunkat er gået ?

Bare et par tanker fra mig

I hvertfald sendes her en masse kærlige tanker til Willis og hendes små
mislinger Hvor mange skal vi gætte på der var ? *grin* Jeg siger 6 ! Nu
har vi jo fødselvægten på den ene krapyl - men hun var næsten dobbelt så
stor som Sofie, og hun fik jo 4 (mellem 111 og 126)
Igang med gætteriet *grin*

- Mette

------

Gillians Norske Skovkatte
Home: www.dk-gillian.dk
Mail: mette@dk-gillian.dk
Phone: +45 5190 7883

Fra : Grit Wessel

Dato : 07-04-02 00:29

> Det undrer mig lidt...er der ingen af jer der ved hvordan en hunkat der er
> gået "for meget" over tiden opfører sig ?

Mener du, at Willis' 65 dage er over tid? Nu har jeg jo ikke så mange
kattefødsler i erfaringen (2 st. , men Iphi har gået 66 og 68 dage. Jeg
kender en, der har en hunkat, der altid går 69 eller 70 dage. Jeg ville da
blive dybt bekymret, hvis hun Iphi fødte på 63. dagen, som der står i de
kloge bøger, at hun skulle.

> Den ene af de 2 killinger Lotte har fået vejer 138 - det vil
> jeg sige er på kanten til at den er for stor. Hvad siger I andre ? Hvor
> store killinger er blevet forløst normalt ?

138 g er vist ikke så unormalt hos skovkattene. Jeg har hørt om flere
killinger på 150 g. Jeg har selv haft 3 små killinger (101, 112 og 116 g) og
3 store killinger (131, 135 og 136 g), og de er alle født uden problemer.

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/