En java-applet der gør vrøvl
Fra : Søren Christensen

Dato : 06-04-02 13:17

Jeg har et problem med en java applet, det er et lille spil jeg
skal have på en side, men jeg bliver nødt til at kalde filerne i
en anden mappe. Dvs. CODE="mitspil/Start.class

Dette vil den ikke gøre, den vil kun starte spillet når filerne
ligger i samme mappe som siden de skal bruges fra.
Nogle der kan hjælpe med at kalde til den anden mappe?

--
KONKURRENCE PÅ HTML.dk:
fortæl hvordan din drømmeeditor ser ud

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-02 15:41

"Søren Christensen" <plasmagiffel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ligger i samme mappe som siden de skal bruges fra.
> Nogle der kan hjælpe med at kalde til den anden mappe?

Du kan bruge codebase parameteren :

<applet code="Start" codebase="../test" width="200" height="250"></applet>

Ved ovenstående leder browseren efter klassen Start.class i et library som
hedder "test" og som ligger parallelt med det som html-siden ligger i. Du
bør ikke angive .class på klasse-navnet da Java betragter . som
pakke-seperator. De fleste browsere kan godt finde ud af det alligevel - men
lad hellere være for en sikkerheds skyld.

Søren Staun Jørgensen