Ridebane
Fra : Kl

Dato : 06-04-02 01:11

Er der nogen der kan fortælle om indretning af ridebane, skal der
drænes,hvad skal der være i bunden.
Specielt bunden har jeg hørt mange meninger om. Nogen siger muslinger
skaller, andre sten(for at hæve banen og derefter sand.

Målene er så vidt jeg ved 20x60 hvis de internationale skal holdes.
Men elleres alle tip og råd modtages, evt henvisninger til litteratur.

--

MVH

KL

Fra : Anet

Dato : 07-04-02 00:11

Hej

Jeg fik lavet ridebane i augustmåned sidste år og vi har redet på den hele
vinteren uden problemer.

Først skal alt mulden skrabes af og det er meget vigtigt for et godt
resultat. Dernæst skal banen planes helt ud så den er helt lige. Vi har lagt
dræn ned i banen og det skal der også være. Vi prøvede nemlig først uden og
det gik ikke for jeg havde så en vandpyt i den ene ende af banen. Så var der
kun et at gøre og det var at få de dræn gravet ned. Dernæst kom vi lergrus
på banen ialt vist 220 tons til en 20 x 40 bane. Det var været helt suverænt
at ride på da banen først var redet lidt sammen. Ialt med gravning, grus,
dræn osv. og hvis man selv laver banen så koster det ca. 25.000 kroner. men
banen er til gengæld alle pengene værd.

hilsen

Anet