Speedstreamer/Netværk, HJÆÆÆÆÆÆLPPPP
Fra : jeppe breum laursen

Dato : 31-01-01 22:41

hejsa allesammen

Jeg står i den situation at jeg er nød til at bruge teledanmarks proaccess
m. speedstreamer pga. de andre udbydere ikke kan levere ADSL. nok om det....

Vores opsætning i vores små erhverslokaler skulle gerne se sådan ud:

En 2 eller 1 M/bit ADSL forbindelse med 4-6 Pc'ere/Mac's tilsluttet.
De skal IKKE forbindes i et lokalt netværk PC'erne imellem, men hver især
modtage signal direkte fra Speedstreameren/hub'en (dvs at ingen af dem kører
med netværk PC'er imellem).
Jeg er godt klar over at der kun er 4 udgange på Speedstreamerens Hub.
TIl det ovenstående har jeg følgende spørgsmål?

1. Kan det overhovedt lade sig gøre? (eller skal der være 1 Pc tændt som
fungere som en slags server. Pc'erne er ikke forbundet med hinanden i
kredsløb, hver især er koblet til hub'en)

2. Er det ligetil at sætte flere hubudgange på speedstreameren? (dvs. købe
en hub med 4 udgange og så sætte den til, eller skal routeren omkonfigureres
eller lign?

3. Hvor langt må hvert kabel være fra Speedstreameren/hub til PC? og har den
længede noget at sige mht. hvor mange Pc'er vi tilslutter?

På forhånd mange tak
Jeppe

Fra : Christian Worm Morte~

Dato : 31-01-01 22:47

Hej,

> 2. Er det ligetil at sætte flere hubudgange på speedstreameren? (dvs. købe
> en hub med 4 udgange og så sætte den til, eller skal routeren
omkonfigureres
> eller lign?

Ja, det er ligetil.

> 3. Hvor langt må hvert kabel være fra Speedstreameren/hub til PC?

Kan ikke huske om det er 100 eller 150 meter.

> og har den længede noget at sige mht. hvor mange Pc'er vi tilslutter?

Nej.

Venlig Hilsen

Christian Worm