bærbar igen - sony fx501 eller presario 71~
Fra : Jimme Sørensen

Dato : 05-04-02 22:04

Hej NG. - Dette indlæg bør ses på fuld skærm.
Jeg ved godt at der har været mange bærbar spørgsmål på det sidste, men jeg
tillader mig alligevel at spørge.
Hvilken bærbar ville i købe:

Sony Vaio FX501
1000 MHz , AMD Duron Mobile processor med PowerNOW teknologi, 256 MB
RAM, 20 GB 4200 RPM HD, 8xDVD drev, Ati Mobility-M 8 MB grafikchip, 14,1 TFT
XGA skærm (1024x768), V.90 modem, 10/100 Mbit netkort, Li-Ion, Windows XP
Home Edition DK
12995,-

Eller:

Compaq Presario 714EA
1000 MHz , AMD Duron Mobile processor med PowerNOW teknologi, 256 MB
RAM, 20 GB 4200 RPM HD, 8xDVD drev, Via ProSavage KN133 integreret
grafikchip med 8-32MB shared system memory, 14,1 TFT XGA skærm (1024x768),
V.90 modem, 10/100 Mbit netkort, Touchpad, Li-Ion, Windows XP Home Edition
DK
12995,-

Endvidere vil jeg gerne spørge jer om hvilken en af de to computere i mener
er bedst til #D-grafik. Altså, hvilken en der vil køre computerspil som
f.eks. quake3, counter-strike og nfs bedst.

på forhånd tak.
Jimme

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 05-04-02 23:24

"Jimme Sørensen" <jimme@ungdom.dk> skrev
> Hej NG. - Dette indlæg bør ses på fuld skærm.
> Jeg ved godt at der har været mange bærbar spørgsmål på det sidste, men
> [...]

Jeg har selv en Compaq Presario 705EA - eneste forskel på den og 714EA er
processoren. Maskinen er for så vidt i orden: Stabil, ok skærm, god lyd,
rimeligt tastatur, god batteritid og er i det hele taget en fin
maskine...

MEN den, og hele 700-serien har EN stor fejl: Ved aktivitet på harddisken
eller cd/dvd-drevet udsender den en højfrekvent hyletone ud af såvel
højttalere som hovedtelefonudgang. Især hovedtelefonudgangen er
generende - for ikke at sige fuldkommen ubrugelig. Hyletonen, som også
slipper ud gennem de indbyggede højttalere er uhørlige, med mindre man
sidder i et fuldkommen tavst lokale.

Jeg har flere gange kontaktet Compaq angående dette. De har erkendt
problemet, og indrømmer at den er gal med hele 700-serien. Når nu fejlen
er generel, burde man jo kunne forvente, at den blev rettet, men ak!
Aldrig har jeg oplevet mere inkompetent og arrogant kundeservice. Nu har
jeg ventet siden januar på en løsning, og indtil videre er der ikke sket
en dyt. Jeg har endda talt med den ansvarlige for Presario-linjen i
Danmark, hvis eneste kommentar var: "Hav tålmodighed". Vorherre bevares.
Jeg har dog endelig fået indgået en aftale om, at jeg kan levere maskinen
tilbage så snart jeg ønsker det, såfremt de på dette tidspunkt endnu ikke
har fundet en løsning....

Derfor: Gå langt uden om Presarioen, med mindre du i forvejen lider af
tinnitus, og ser stort på kundeservice. Gå efter Sonyen!

mvh
Peter

Fra : Jimme Sørensen

Dato : 07-04-02 08:52

Tak for svaret Chuke.

Jeg vil følge dit råd og holde mig uden om presario.
Det lyder godt nok som om de skyder sig selv i foden men det er jo deres
problem.

Fra : Tue Vestergaard

Dato : 06-04-02 11:22

> [...]
TFT
> XGA skærm (1024x768), V.90 modem, 10/100 Mbit netkort, Li-Ion, Windows XP

Jeg sidder med samme overvejelser som dig....Hvor har du fundet Sony'en til
12995,-?

Tue