øreproblemer
Fra : MM

Dato : 05-04-02 21:09

Samson er begyndt at få ørebetændelse af og til. Det kommer nærmest fra den
ene time til den anden og generer ham meget. Vi har været ved dyrlægen tre
gange med ham p. gr. af det (inden for tre måneder) og nu har han fået det
igen, og vi er ved at være godt trætte af det (og fattige) og det er jo
vildt synd for ham. Er der nogen der har nogle råd til hvordan man undgår
det, eller måske tager det i opløbet?
Det skal måske lige siges, at han er grand danois. Han render meget ude, men
bader ikke (det spurgte dyrlægen om sidst)
Venlig hislen Mia

Fra : Johnny Kiim

Dato : 06-04-02 09:03

Hej Mia!

Min gamle hund, drøjer også med ørene (særlig det højre) en gang imellem.
Til at begynde med gik jeg også til dyrlæge med det, men det er dyrt.
Det er en gravhund jeg har, og de har jo nedhængende øre, som de i
forbindelse med varme "klør i" for at få luft til dem.
Det kan min hund ikke, da hendes højre bagben er lam.

Jeg har også en søn der har storer problemer med ørevoks, bl. andet p. g. af
høreapperater.
Der forslog hans ørelæge at købe noget voksløsner på apoteket. Og det
hjælper også lidt.
Så for ca. et år siden da det igen var galt med min hund, prøvede jeg hans
voksløsner i hendes øre. Det lugter ikke særligt godt, øret bliver grisset
(fedet) og det skal tøres efter mange gange, efterhånden som dråber og voks
render ud.
I dag kan jeg lugte når hendes ører begynder at have problemer (øret ændre
lugt, måske går det også det ved din hund), og så kan hun få en lille
"dråbe" , og det virker for os.

Men om det er et forslag du kan bruge og tøt bruge, må du lige overveje med
dig selv.
Jeg bestemte mig til at prøve det, da det kunne ikke blive ret meget dyrer
ved dyrlægen, hvis det ikke duede, og jeg mente ikke at hundører og menneske
ører er så forskellige, at det ikke måske kunne bruges, og for mig (og min
glade hund) virker det.

God weekend
Ena.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 07-04-02 20:21

Hej Mia,

"MM" <mivse@sol.dk> wrote in

> Samson er begyndt at få ørebetændelse af og til. Det kommer nærmest fra
> den ene time til den anden og generer ham meget.

Vi har løst problemet nemt - det kræver blot to hunde. Vi har en ladrador /
border-collie blanding og hun er utrolig flink til at vaske - og vasker glad
og jævnligt Simba's store ører. Simba syn's det er evig dejligt, og har de
reneste ører du kan ønske dig

** Lars