LPT-port virker ikke
Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 05-04-02 18:40

Hejsa

Jeg har fået en computer ind fra en ven, som jeg skal prøve at lave..

Han kan ikke få printeren til at virke.

Jeg har prøvet at kigge på den, men uden held. Derfor prøver jeg her.

Der ligger Win98 SE på den, og i Enhedshåndteringen er LPT-porten fundet.
Men når jeg prøver at tilføje en printer skriver den at der ikke kan findes
nogen printerport.

I Biosen stod der:

Onboard Parallel port: 378
Parallel Port Mode: ECP

Det prøvede jeg at ændre til:

Onboard Parallel port: Normal
Parallel Port Mode: Auto

Men det hjalp intet.

Jeg kunne selvfølgelig slette alt på computeren, men det vil jeg helst
undgå..

Hvis nogen kan hjælpe vil jeg blive meget glad..

På forhånd tak.

M.v.h.

Henrik Rasmussen

Fra : Erik G Christensen

Dato : 05-04-02 19:26

Henrik Rasmussen wrote:

> Han kan ikke få printeren til at virke.
>
> Jeg har prøvet at kigge på den, men uden held. Derfor prøver jeg her.

Du skulle vel ikke have fået øje på, hvad printeren hedder ?

--
Regards Erik G. Christensen
Ikke ansvarlig for en ski'

Fra : Martin Østerberg

Dato : 05-04-02 19:33

On Fri, 5 Apr 2002 19:39:45 +0200 skrev "Henrik Rasmussen"
<destroyer@pc.dk> ...:

>Der ligger Win98 SE på den, og i Enhedshåndteringen er LPT-porten fundet.
>Men når jeg prøver at tilføje en printer skriver den at der ikke kan findes
>nogen printerport.

Prøv at slette porten i enhedshåndtering og boot efterfølgende.
Windows vil formentligt finde porten og sætte den rigtigt op.

Martin

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 06-04-02 08:49

Hejsa..

Det med at fjerne den, og boote har jeg prøvet. Det virkede ikke.

Printeren er en HP DeskJet 840C, men det er lige meget.. For jeg kan
overhovedet ikke få lov til at installere nogen som helst printer.

M.v.h.

Henrik

Fra : Martin Østerberg

Dato : 06-04-02 10:14

On Sat, 6 Apr 2002 09:48:41 +0200 skrev "Henrik Rasmussen"
<destroyer@pc.dk> ...:

>Hejsa..
>
>Det med at fjerne den, og boote har jeg prøvet. Det virkede ikke.

Hvad skete der da du bootede, fandt windows ny hardware og
installerede det ?

>Printeren er en HP DeskJet 840C, men det er lige meget.. For jeg kan
>overhovedet ikke få lov til at installere nogen som helst printer.

Kunne være fordi der var en konflikt på maskinen ?
Viser enhedshåndtering nogle ? eller ! ?

Martin

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 06-04-02 10:54

> Hvad skete der da du bootede, fandt windows ny hardware og
> installerede det ?

Den fandt den godt nok, og installerede den. Det er det der er så mærkelig..
At den selv installerer den, og alligevel siger den at der ikke er nogen
printerport på computeren.

> Kunne være fordi der var en konflikt på maskinen ?
> Viser enhedshåndtering nogle ? eller ! ?

Ingen konflikter eller noget som helst.

M.v.h.

Henrik Rasmussen

Fra : JGD

Dato : 06-04-02 12:11

"Henrik Rasmussen" <destroyer@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Jeg har fået en computer ind fra en ven, som jeg skal prøve at lave..
>
> Han kan ikke få printeren til at virke.
>
> Jeg har prøvet at kigge på den, men uden held. Derfor prøver jeg her.

[cut]

Hej Henrik

Hvis maskinen er en "ældre model" (ikke onboard LPT), check/udskift kablet
fra mainboard til kabinet.

-hand

JGD.

Fra : KLAUS BERGH SVENDSEN

Dato : 06-04-02 14:42

Hej

Havde selv problemer med en canon 660, med samme meddelelse. Mit problem var
at jeg havde en hp netværk printer installeret. den fjernede jeg driverne
til, samt porten og vups så virkede det.

hvis du har en anden printer installeret så prøv at fjerne den

mvh

Klaus