Netværsproblem mellem 2 pc
Fra : frleb

Dato : 05-04-02 17:27

Hej
Jeg kører med TDC oncable webspeed/Motorola SB4100.
Før jeg fik dette kørte jeg i netværk med 2 pc via et krydset kabel
med et netkort i hver, og der var fin forbindelse.
Nu har jeg kabelmodem via usb, og stadig de to pc,ere bundet sammen
men der er inden for bindelse, jeg kan se begge pc,ere, men så snart
jeg klikker på en af de delte mapper fryser computeren og jeg må
resette pc,en.
Styresystemet er XP-prof. i begge maskiner. Jeg har snat prøvet alt
med at lade windows konfigurere og selv manuelt konfigurerer, intet
virker. Såsnart jeg piller kabelmodem fra er der ingen problemer
(lige ud over der ingen i-forbindelse er med forbindelsen mellem
dem. Håber på et godt råd, på forhånd tak.
Frank.

Fra : Henrik

Dato : 08-04-02 18:15

Jeg forstiller mig at der er gået kludder i dine bindinger for netkort og
modem, tjek at du har dynamisk ip adr for modem og fast (selvvalgt) for dit
Lan netkort, og at deres respektive ip protekol ikke er bundet til begge.

Henrik