Seagate 80GB HD - anbefalinger?
Fra : Kong Kent

Dato : 05-04-02 15:32

Hej dk.edb.hardware

Jeg har selv førhen spurgt om råd vedr. køb af en 80GB harddisk, og valget
stod mellem Western Digital, Seagate, Maxtor og IBM. Jeg kan høre på de
fleste at en Seagate Barracuda er præferencedisken lige nu. Det bliver
derfor denne jeg investerer mine penge i, i løbet af den næste uge:

Barracuda IV 80GB 2MB / 9,5ms / 7200RPM / IDE100 / 3 Years 1.421 kr
(taget fra www.edbpriser.dk )

Men er der nogen der har erfaringer med netop denne model? I en tidligere
tråd står der, at den kører i olie (fluid) i stedet for kuglelejer. Er det
rigtig godt, eller...??

Vil gerne høre personlige erfaringer fra/om netop denne kødædende harddisk
:)

--
Kent.
icq # 105788206

Fra : Peter Holm

Dato : 06-04-02 08:24

tænker på at købe selvsamme. Anbefalingerne på edbpriser.dk tale vel næsten
for sig selv.

Fra : Peter Jantzen

Dato : 06-04-02 17:06

Hej

Jeg har kørt med min (40 GB ) i ca. 2000 timer og den kører perfekt , den
kører bedre end en tilsvarende IBM , den har jeg også i og den har været
gået ned 2 gange , fedest HD til dato .

Peter

Fra : Gimmer

Dato : 06-04-02 18:15

Enten skal man købe den eller en Maxtor Fluid som bruger negenlunde samme
teknik, dog bare med en hurtigere søge tid!
det er dog et religions valg!
vh Gimmer

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 07-04-02 11:04

Gimmer wrote:

> Enten skal man købe den eller en Maxtor Fluid som bruger
> negenlunde samme teknik, dog bare med en hurtigere søge tid!
> det er dog et religions valg!
> vh Gimmer
<snip>

Det er også et støjvalg, da Maxtoren siger lidt mere end
Barracudaen

Gimmer: Er du ikke sød at se lidt på citattekniksiden på
http://www.usenet.dk/netikette ?

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.

Fra : Gimmer

Dato : 07-04-02 12:14

hermed gordt..... (usernet...)
hvorfor dog? jeg svinede da ikke nogen, skrev bare min mening?
skulle jeg da starte med at citere de forrige 5-10 indlæg for derefter at
rette komma og tegnsætnings fejl. ?
hvad gjorde jeg galt?
vh Gimmer

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 07-04-02 12:19

Gimmer wrote:

> [...]
> skulle jeg da starte med at citere de forrige 5-10 indlæg for
> derefter at rette komma og tegnsætnings fejl. ?
<snip>

Topcitat; det er høfligst og nemmest at læse, hvis man svarer
under det man svarer på.

Jeg klipper lige:

"Hvorfor svare nedenunder?

Det kan siges meget kort:

Det kan siges meget kort:
Det er en muldvarp på motorcykel!
Hvad er det, der er småt, sort og meget hurtigt?

Nedenunder

Når der skrives almindelige breve, sker udvekslingen ved man
skriver et helt nyt brev hver gang. Diskussioner på usenet
foregår ofte ved at de enkelte dele af indlæggene diskuteres
individuelt. For at holde styr på hvad der diskuteres, citeres
der som regel et par linier af det relevante oplæg, hvorefter
kommentaren indsættes.

Fordelen ved dette er umiddelbar: En diskussion opsplittes i mere
overskuelige dele, hvorved det bliver nemmere at tilkendegive
enighed eller påpege uenighed, samt argumentere herfor.

Ovenover

Et Ofte Anvendt Argument[tm], for at svare ovenover det citerede,
er at læseren slipper for at scrolle, når han vil i gang med
læsningen. Dette argument bygger på en antagelse om, at der
citeres en stor mængde tekst, hvilket som bekendt ikke er en
smart ting at gøre.

Et andet argument er at det gør det lettere for læseren at vide
hvor man starter, men dette ville kun være korrekt, såfremt alle
anvendte denne citatteknik. Det kan her tilføjes at nogle
nyhedslæsere (såsom (Free) Agent og Netscape Messenger) markerer
citater på anden vis end ny tekst, hvorved en visuel adskillelse
af disse er lettere."

Andet var det såmænd ikke

Fra : Gimmer

Dato : 07-04-02 14:54