Til Jeanette Svensson
Fra : Waycool Cool

Dato : 05-04-02 14:10

Hej Jeanette
Jeg har nu læst hele indlægget ang. "store farlige hunderacer".
Og jeg giver dig fuldstændig ret!!

Derfor havde jeg også et lille spørgsmål til dig ang. de bøger om ulve
og flokmentalitet du nævnte, har du nogle bøger du kan anbefale?
Jeg mener nogle bøger der VIRKELIG går i dybden?

Årsagen til at jeg spørger dig er fordi du lader til at have styr på
tingene og min kæreste og jeg står netop og skal til at vælge race.
Jeg ved det er vigtigt at lære meget om den enkelte races instinkter
osv.. Men jeg kunne nu godt tænke mig at læse lidt mere om netop
lederskabstræning(alle typer træning), flokmentalitet, "hundesprog" og
alt hvad der hører til

Jeg har forresten købt én bog indtil videre,
den hedder "Tal hundsk" og er skrevet af Stanley Coren.
(Den koster 329kr. i Arnold Busck, men den er bestemt pengene værd)
Denne bog vil jeg ved samme lejlighed anbefale til alle hundeejere og
dem der snart skal have hund.

Håber du svarer meget snart Jeanette

/waycool

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 05-04-02 15:26

On Fri, 5 Apr 2002 13:10:17 +0000 (UTC), "Waycool Cool"
<waycool@everyday.com> wrotd:

> [...]
>(Den koster 329kr. i Arnold Busck, men den er bestemt pengene værd)
>Denne bog vil jeg ved samme lejlighed anbefale til alle hundeejere og

.........Hvordan kan du give hende fuldstændig ret når du først skal
til at vælge race nu ? og du først er begyndt at læse bøber om hunde
nu ?
Hvad hvis din eventuelt store hund en dag kommer op at slås en dag ,
og du ikke er stærk nok til at hive den væk ? vil du så slå op i en
hundebog og finde løsningen ?"og kom ikke og sig at en veltrænet hund
ikke kan komme op at slås"

Det er sku utroligt hvad folk finder på at skrive for at retfærdigøre
over for sig selv at i har en hund der er så stor at i ikke ville
kunne holde den hvis noget gik galt en dag !

Jeg syntes at det er rigtig godt at folk går op lederskab og læser om
det o.s.v. men man burde altså stadig være stærk nok til at holde sin
hund hvis træningen mod ens forventning ikke skulle virke !og det ser
man altså tidt !folk tror at de er så pissegode fordi de har gået til
træning og læst nogle ulvebøger , og når det så går galt så siger de
bare : det har han ellers aldrig gjort før ! Hvis man ikke har den
fornødne styrke til at styre en stor hund så burde man vælge en mindre
!! sådan er det bare om man så vil indse det eller ej !

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 05-04-02 15:54

Ih altså Pubse, er du nu der igen?!
Nu har vi vist alle forstået hvor du står iht. der her med store hunde.
Dine argumenter bliver altså ikke
mindre dårlige af at blive gentaget uden variation igen og igen og igen i
det uendelige.
Eller har du bare en mani med at skulle have det sidste ord?
Hilsen Dorthe ( og "jeg-er-større-end-dig-Nansen" ! )

"Punish the deed, not the breed" skriver:

Fra : Waycool Cool

Dato : 05-04-02 18:01

"Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> Eller har du bare en mani med at skulle have det sidste ord?
> Hilsen Dorthe ( og "jeg-er-større-end-dig-Nansen" ! )

Hvor har du ret!

/waycool

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 05-04-02 20:06

On Fri, 5 Apr 2002 17:01:13 +0000 (UTC), "Waycool Cool"
<waycool@everyday.com> wrotd:

>"Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> wrote in message

>Hvor har du ret!
>
>/waycool

..............haha ja hvor ved du også meget om hun har ret haha du har
jo ikke engang læst bøgerne endnu ! så hvad fanden ved du egentlig om
hvem der har ret ? det er jo næsten ikke værd at svare på

Fra : Lars Gaardsøe

Dato : 05-04-02 18:53

> Dine argumenter bliver altså ikke
> mindre dårlige af at blive gentaget uden variation igen og igen og igen i
> det uendelige.

Jeg tror Pubse, går i selvsving... foran tastaturet.

(Undskyld.. Punish, Godt ord igen )
jeg kunne ikke dy´´ mig.

Mvh. Lars...

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 05-04-02 20:06

On Fri, 05 Apr 2002 16:53:56 +0200, Dorthe Prip Lahrmann
<dplahrmann@hotmail.com> wrotd:

> [...]
>Eller har du bare en mani med at skulle have det sidste ord?
>Hilsen Dorthe ( og "jeg-er-større-end-dig-Nansen" ! )

Jeg syntes da ikke at jeg har hørt nogle fornuftige argumenter fra din
side !og faktisk burde det ikke være nødvendigt at gentage sig når det
drejer sig om noget så logisk som at man ikke anskaffer sig en større
hund end man kan have styr over den "både lederskab og fysisk" så det
er skam ikke nogen mani ! men jeg syntes nu snart at det minder lidt
om ordkløverri fra dem der føler sig truffet her "dem der ikke kan
holde deres hund hvis det virkelig galt en dag"men hva .. man kan vel
også prøve at retfærdigøre over for sig selv at det er ok at gå med en
hund man ikke kan være sikker på at kunne holde tilbage , ved at
snakke om ulvebøger og træning .

Fra : Waycool

Dato : 05-04-02 17:59

> ........Hvordan kan du give hende fuldstændig ret når du først skal
> til at vælge race nu ? og du først er begyndt at læse bøber om hunde
> nu ?

1.
Selvom jeg læser bøger om emnet og endnu ikke har valgt race betyder
ikke at man ikke kan have en mening om emnet!
Og du pisser jo kun af fordi jeg giver Jeanne ret i hendes holdning!!

> [...]
> og du ikke er stærk nok til at hive den væk ? vil du så slå op i en
> hundebog og finde løsningen ?"og kom ikke og sig at en veltrænet hund

2.
Jeg har aldrig sagt at en veltrænet hund ikke kommer op at slås.
Min kammerat har tilfældigvis en dobermann og den var ved at komme op at
slås en dag,
for at afbryde kontakten med den anden hund stillede han sig imellem dem
skældte sin hund ud og
gik stille og roligt afsted med den.
Årsagen til de stoppede var fordi hans hund betragter ham som
alfa-hannen og ved at stille sig i vejen,
fortalte han sådan set sin hund at den ville få problemer med HAM hvis
den prøvede på noget.
Og sådan skal det også være!!

Denne kommentar er da direkte latterlig!
> [...]

> over for sig selv at i har en hund der er så stor at i ikke ville
> kunne holde den hvis noget gik galt en dag !

3.
Jeg sidder sq ikke og retfærdigører noget som helst !!

> [...]
> fornødne styrke til at styre en stor hund så burde man vælge en mindre
> !! sådan er det bare om man så vil indse det eller ej !

4.
Du har din holdning og vi andre har vores og mere er der ikke at sige
til det!!

/waycool

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 05-04-02 20:04

> [...]
>ikke at man ikke kan have en mening om emnet!
>Og du pisser jo kun af fordi jeg giver Jeanne ret i hendes holdning!!

................nej det er fordi du ikke ved noget om det åbenbart !
jeg er sku ligeglad hvem du giver ret , din mening tæller ikke så
meget , enhver kan jo skrive :ja hvor har du ret ! men du har da vist
ikke rigtigt noget at understøtte det med vel !

> [...]
>alfa-hannen og ved at stille sig i vejen,
>fortalte han sådan set sin hund at den ville få problemer med HAM hvis

...............ja sådan skal det være ! men som bekendt er det ikkke
altid sådan at ejeren når at stille sig op imellem hundene og være
leder ! og hvis man ikke lige når det så er det altså smart at man er
stærk nok til at hive sin hund væk ! og hvis du ikke vil fatte det ?
så er det vist ikke værd for mig at slide mine fingre mere på
tastaturet for din skyld .

>Denne kommentar er da direkte latterlig!
>"vil du så slå op i en hundebog og finde løsningen?"

...................nej den er ikke latterlig ! det er jo det jeg mener
med det hele ! hvad vil du gøre hvis dit lederskab bliver tilsidesat
og hunden gør som det passer den ? vil du slå op i din bog eller hvad
?

>4.
>Du har din holdning og vi andre har vores og mere er der ikke at sige
>til det!!
>

>/waycool

...................jo det er der da , for jeg møder da engang imellem
mennesker med hunde de ikke kan holde , selvom de mener at de har
fuldt styr over hunden o.s.v. men hvis de er for naive til at indse at
de har købt en for stor hund så er det jo rigtig nok så er der ikke
mere at sige til det !!

Fra : Mari

Dato : 05-04-02 23:54

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse news:pnsraukv5u0lasiq87mosvh59va09s1205@4ax.com...
> [...]
> fuldt styr over hunden o.s.v. men hvis de er for naive til at indse at
> de har købt en for stor hund så er det jo rigtig nok så er der ikke

Som f.eks. den, der har skrevet dette indlæg i gruppen:

[citat start]
Fra:Punish the deed,not the breed (tisurin@get2net.dk)
Emne:Re: Gåture et helvede for dele af familien
Nyhedsgruppe:dk.fritid.dyr.hund
Dato:2001-08-07 12:41:10 PST

Hej jeg har en Staffordshire bull terrier 10mdr jeg ved godt at det slet
ikke er samme race som jeres men jeg har samme "problem" jeg har prøvet alt
alle typer halsbånd halvkvæler helkvæler nylonsnortrækseler alle tekniker
stop op når den trækker"hver gang"kræver tålmodighed" give et ryk vende om
jeg har gået på hundeskole hvor trænerne heller ikke kunne få den til at gå
uden at trække !Men nu har jeg aksepteret det for tilgængæld kan han ALT
andet fuldstændig lydig kommer hver gang kan alt bare ikke gå i snor pænt
så det behøver ikke have noget at gøre med at hunden bestemmer eller
tror den bestemmer ! folk har mange ideer om det og tror at de ved hvordan
hunde tænker o.s.v. nogle hunde bliver man bare nød til at akseptere det med
! ligesom mennesker er hunde også forskellige !!mit råd er sæt pris på alt
det gode ved hunden istedet for at tænke over det dårlige !måske vokser den
fra det !?
Da jeg var lille fik vi en sct,bernhardshund og det siger sig selv at den
var stærk første gang jeg skulle ud at gå med ham flåede den mig hen over
fortovet så jeg fik hudoverskrabninger på arme og ben !"havde shorts og
tshirt på"avav vi købte et pighalsbånd til ham og så kunne jeg gå med den
kæmpehund selvom jeg var en lille dreng ! det er lidt synd i starten men den
vænnede sig da til det og gik pænt pludselig held og lykke...........
[citat slut]

Bemærk specielt afsender-mailadresse........ og hold så for øje
hvem det er der pisser hvad af.......
Og hvem det er, der ikke kan holde sin hund uden at benytte
diverse torturinstrumenter o.lign.

Man kunne næsten fristes til at invitere næste gang Jeanette og Asko
giver opvisning i de færdigheder - som de har arbejdet ihærdigt på.
(Ved nærmere eftertanke - nej - jeg gider ikke lytte til mere kværulanteri,
det er Punish i sig selv, at man ikke kan undslippe her).

Budskabet er i stedet, at det er en af de allerstørste fornøjelser,
at se en hund smile til sin ejer - mens de arbejder - og det gør Asco.
Det har Asco ikke altid gjort - men Jeanette og Asco lærte hinanden
hvordan de kunne nå dertil.

Smukkere samarbejde mellem hund/ejer ses ikke....... i dusinvis.
Når Jeanette fortæller, at Asco tilsidesætter ALLE sine naturlige
drifter, når han arbejder sammen med Jeanette - så stol blot på
det.......

Jeanette har ikke påstået, at alle kan gøre hende kunsten efter,
hun redegør blot for at det er muligt, når ejeren har forståelse for,
hvordan man kan arbejde med sin hund - og at man når dertil med flid.

Mh (AG-hundeejer)

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 06-04-02 10:27

> [...]
>hvem det er der pisser hvad af.......
>Og hvem det er, der ikke kan holde sin hund uden at benytte

.................................haha der var vist en der følte sig
truffet hva ! JEG KAN SAGTENS HOLDE MIN HUND !! jeg har ikkke
problemer med at jeg har købt en for stor hund til at jeg kan holde
den !! så det er efter min mening et lidt pinligt forsøg på at rede
sig ud af en diskution som du jo tydeligt ikke magter !!

Om jeg har haft et problem med at min hund trak i snoren , har jo slet
ikke noget at gøre med denne diskution, om folk der vælger hunde de
ikkke kan holde p.g.a. manglende kræfter ! men det er du vel ikke klog
nok til at kunne se ?

Det er to forskellige ting ! 1:trække i snor 2: gå med en hund der er
for stærk for ens fysik. kan du fatte det ?? hvis ikke så tror jeg
sku heller ikke på at du har så meget styr over hunde som du siger !

> [...]
>(Ved nærmere eftertanke - nej - jeg gider ikke lytte til mere kværulanteri,
>det er Punish i sig selv, at man ikke kan undslippe her).

,,,,,,,,,,,,,,,ja tag du hellere et sted hen hvor du ikke får noget
modstand så kan de konfliktsky mennesker jo bare give dig ret i alt
hvad du siger , og så tror du vel også i din verden at du har ret.

> [...]
>hun redegør blot for at det er muligt, når ejeren har forståelse for,
>hvordan man kan arbejde med sin hund - og at man når dertil med flid.

,,,,,,,,,,,,,,,,ja selvfølgelig kan det lade sig gøre ! det har jeg jo
aldrig sagt at det ikke kan , men der er altså stadig noget der hedder
instinkter og dem kan du altså ikke pille af hunden med træning

Så kan man blive ved med at diskutere herfra og til ueneligheden , det
får man altså ikke ret af ! hunde er stadig selvstændigt tænkende
væsener , og der er desværre mange naive mennesker der tror at de har
åh så meget styr over deres hund og når/hvis de så finder ud af at det
har de ikke aligevel , så er det altså meget smart at man er stærk nok
til at kunne holde hunden ! det er det jeg kalder for at være en
ansvarlig hundeejer .

Fra : Mari

Dato : 06-04-02 23:19

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse news:5rftau02viklbvf83j1ld960389t16utl4@4ax.com...
> [...]
> instinkter og dem kan du altså ikke pille af hunden med træning
> Så kan man blive ved med at diskutere herfra og til ueneligheden , det

Der er intet nyt under solen - der står nøjagtig det samme i alle, dine indlæg nemlig: "Jeg, Punish diskuterer ikke det, emnet
handler om" og "Hvis du ikke kan se at jeg - Punish - har ret, så er det dig der ikke fatter hvad det drejer sig om".

Punish, det er ikke saglig diskussion - det er kværulanteri.

Slut herfra

Mh

Fra : Waycool Cool

Dato : 06-04-02 09:59

Du har åbenbart stadig ikke fattet en brik af hvad det handler om!! Jeg
fatter ærligt talt heller ikke at du gider bruge så meget tid på det
her, men som sagt, har du din mening og vi andre "normale" mennesker har
vores.

Dette er mit sidste indlæg i denne tråd!!
Det er jo rent tidsspilde det her!!

/waycool

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 06-04-02 10:32

On Sat, 6 Apr 2002 08:58:45 +0000 (UTC), "Waycool Cool"
<waycool@everyday.com> wrotd:

> [...]
>vores.
>

>Dette er mit sidste indlæg i denne tråd!!

nå så mener du ikke at jeg er normal længere ? er det fordi jeg siger
dig imod ? det er jo også en sympatisk holdning at have hva ? men det
er jo også nemmere at svine folk til istedet for at argumentere
fornuftigt så det er da helt fint at det er dit sidste indlæg for der
kommer jo aligevel ikke noget fornuftigt fra din side

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 06-04-02 10:41

Fra : Pia

Dato : 05-04-02 18:27

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> wrote in message
> Hvad hvis din eventuelt store hund en dag kommer op at slås en dag ,
> og du ikke er stærk nok til at hive den væk

Jeg kan forstå du gerne vil afskaffe racer som fx engelsk mastiff? For dem
er der sq ikke andet end en traktor der kan holde, hvis de vil afsted....

:Pia

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 05-04-02 20:05

On Fri, 5 Apr 2002 19:27:13 +0200, "Pia" <x@x.com> wrotd:

>Jeg kan forstå du gerne vil afskaffe racer som fx engelsk mastiff? For dem
>er der sq ikke andet end en traktor der kan holde, hvis de vil afsted....
>

>:Pia

.............Så må vi jo lade de mænd der er så store som traktorer om
at købe dem hvis det forholder sig sådan

Fra : Lars

Dato : 05-04-02 20:26

Hejsa

Da der indtil nu kun har været det sædvanlige fnidder fnadder, som svar på
dit indlæg, synes jeg du fortjener nogle forfatternavne:

De "tunge drenge" udi grundlæggende hundeadfærd er nok sådan nogle som:
- Eberhard Trumler (dus med din hund 1 + 2 kan absolut anbefales)
- Konrad Lorenz (jeg har ikke lige nogle titler, da det er længe siden jeg
har læst noget med ham)

De lidt nyere kunne være (i tilfældig orden):
- Anders Hallgren
- Lars Fält
- Sven og Gunvor Järverud
- Turid Rugass
- Gwen Bailey
- Roger Abrantes
- Irene Jarnved
- Karen Pryer
- Dorrit Feddersen-Petersens
- Maria Hansson

Det norske blad Canis (www.canis.no) er et fornuftigt blad

At pin-pointe én bog frem for de andre, synes jeg er svært, da de
forskellige forfattere ofte angriber det samme fra forskellige synsvinkler,
hvilket jeg synes er rart.
Det giver en hvis variation og nuancering i stoffet at se det fra
forskellige synspunkter.

God fornøjelse med læseriet - man kan hurtig blive "bidt" af det og købe sig
fattig i bøger.

Hilsen fra
Lars Kr. Nielsen

Fra : Mari

Dato : 06-04-02 00:03

"Lars" <vln@post11.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3cadfa4e$0$5282$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hejsa
>
> Da der indtil nu kun har været det sædvanlige fnidder fnadder, som svar på
> dit indlæg, synes jeg du fortjener nogle forfatternavne:

Må jeg stille minde om, at der er en mulighed for at blokere
for (killfilter) afsendere, som man ikke gider læse indlæg fra.

Det gøres sådan i Internet Express:
Marker et indlæg fra vedkommende.
Vælg Meddelselse -> Bloker afsender

Mh

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 06-04-02 10:27

On Sat, 6 Apr 2002 01:03:05 +0200, "Mari" <mari@hansen.image.dk>
wrotd:

>Må jeg stille minde om, at der er en mulighed for at blokere
>for (killfilter) afsendere, som man ikke gider læse indlæg fra.

> [...]

Ja det er jo fint for dem der ikke kan finde ud af at argumentere for
sig selv og er konfliktsky ! lidt ligesom små børn der holder sig for
ørene når de ikke vil høre hvad forældrene siger

Fra : René Kofoed

Dato : 07-04-02 10:13

Ja, det ved du, Punish, med sikkerhed mest om!!!
Hvis du har evnen til at, se på emner, og personer i al almindelighed,
objektivt ??? Så tag et kig på dig selv!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fortsat god dag.

MVH Susanne og Coco, som synes at begge parter har ret i nogle af, de
FORNUFTIGE ting, som drøftes.
Ps. Ser frem til dit personlige angreb, PUNISH! )

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 07-04-02 11:44

,,,,,,,,,,,,,,,,,det var da også et fornuftigt indlæg fra din side hva
? og du snakker om angreb ?

gaaaaaab Hvis man har en hund man ikke er stærk nok til at holde så er
man en uansvarlig hundeejer ! ligegyldigt om man mener at den er
trænet godt , for det kan gå galt .

Og der er åbenbart nogle stykker herinde der følte sig truffet !

Fra : Mette Elsborg

Dato : 07-04-02 13:08

PUNISH skriver:
[...]

Sikke noget pjat at skrive.

Hvis man i flere år har haft en hund man ingen problemer har haft med,
skiller man sig sgu da ikke "bare" af med den fordi man ikke kan holde den,
der kan jo være årsager til at man ikke kan holde den.
Det er jo ligesom de færreste mennesker der kan holde en 50-70 kg's hund der
pludslig går amok, ligesom det nok ville være de færreste mennesker der
kunne holde et andet menneske tilbage i en tilstand af amok.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 07-04-02 14:29

On Sun, 7 Apr 2002 14:08:08 +0200, "Mette Elsborg"
<mette.elsborg@hansen.mail.dk> wrotd:

> [...]
>pludslig går amok, ligesom det nok ville være de færreste mennesker der
>kunne holde et andet menneske tilbage i en tilstand af amok.

Ja måske er det noget pjat i dine ører , men gå du ud på gaden og
spørg tilfældige mennesker om hvad de mener , så vil du nok finde ud
af at jeg ikke er ene om min holdning !

Og helt ærligt hvad rager det omverdenen om at man har personlige
årsager til at man ikke kan holde sin hund , hvis det skulle blive
nødvendigt,?. Jeg kan da godt se at det ville være sørgeligt at skulle
skillle sig af med sin hund hvis man en dag bliver for svag til at
holde den MEN det er måske det man kalder ansvarlighed !?. Og det
mindste man kan gøre er da at lade være med at anskaffe sig en
kæmpehund hvis man på forhånd ved at man ikke ville kunne holde den i
en nødsituation .

Men helt ærligt prøv at gå ud og spørg nogle andre mennesker , så kan
det være at i får øjene op for andres meninger , nu hvor jeg jo
åbenbart bare skal svines til ligegyldigt hvad jeg skriver .

Jeg ved at folk vil give mig ret "undtagen dem der føler sig truffet"
for de finder på "smarte" udenomsforklaringer fordi de ikke vil indse
at de måske ikke er så ansvarlige som de gerne ville have været.

Fra : Lars Gaardsøe

Dato : 07-04-02 14:16

Hallo...Hallo.. Vi har en efterlysning...skrrruts...... det var en
efterlysning.. dut``

Er der nogen der har set en lille Dreng,, regerer ved navnet Punish. Drengen
er blevet væk fra sin mor..
Henvendelse i informationen.... Hans mor venter...
Skal evt. lokkes med godbid, da han muligvis "kan" begynde at trampe i
gulvet.
helt sikkert at du skulle i mit killfilter,, på den anden side, er det
meget sjovt, og se folk være til grin for åben skærm... Men lidt rystende,
du ikke kan se det..... og bliver ved.

Mvh. Lars
Glæder mig allerede til at læse dit svar på dette.. Fnis´´

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 07-04-02 15:04

Hallo Hallo ..,. Vi har en efterlysning

Er der nogen der har set en lille meget uinteligent dreng , muligvis
hjerneskadet . Han kender muligvis ikke sit eget navn men prøv med
Lars !
hans omsorgsværge venter på politistationen "igen" han har meget svært
ved at forholde sig til virkligheden , kan absolut ikke besvare
konkrete spørgsmål, så han vil sikkert prøve at komme uden om , ved at
lave forsøg på en vits .

Desuden føler jeg mig skam ikke det mindste til grin , for jeg ved at
jeg har ret , prøv du at gå ud og spørg nogle andre mennesker"hvis du
altså kender nogen" og de vil give mig ret !Desuden syntes jeg at det
er rystende at man kan være så uinteligent og samtidig eje en computer
..

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 07-04-02 15:32

"Lars Gaardsøe" <lars.g@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> du ikke kan se det..... og bliver ved.
>
> Mvh. Lars
> Glæder mig allerede til at læse dit svar på dette.. Fnis´´

Hej Lars

Helt ærligt har jeg og Punish utroligt tit været uenige om noget ..og
været enige om nogle ting har vi skam også oplevet at være .. jeg
giver Punish ret i spørgsmålet om løse hunde .. jeg giver ham ret i
spørgsmålet omkring kvalitetsfoder .. og selv om Punish måske har en
lidt speciel måde at debattere på vil jeg bestemt ikke lukke øjnene
for div . guldkorn han kommer med .. jeg vælger faktisk at fokusere på
disse .. OK du glæder dig til at se Punish blive til grin .. har du
overvejet at du med ovenstående indlæg måske er den der bliver mest
til grin .. ?? i al fald må jeg ærligt tilstå at jeg ved at læse dit
indlæg mistede alt respekt for dig .. sådan behandler man i al fald
hverken Punish eller andre mennesker .. og den lille dreng der er
blevet væk er måske i virkeligheden dig .. har du overvejet dette ..??

Tja beklager den lidt hårde tone men jeg synes dit indlæg var
uforskammet udover enhver grænse synes du fortjener svar af samme
skuffe som du giver ud af ..

MVH Ami

Fra : Lars Gaardsøe

Dato : 07-04-02 16:31

Hej Anne- Marie..

Jeg kan godt se hvad du mener.. men prøv lige at se overskriften på denne
tråd.. fra way cool.
som henvender sig til Jeanette Svensson.. Om spørgsmål vedr: bøger.. Det
første indlæg er fra Punish. som forsætter sine gentagelser fra anden
tråd... såvidt jeg kan se i tråden er der kun 2 svar som omhandler det
manden, spørger om.... og startede nok ikke en ny tråd.. for at fnidder -
fnadder... videre med de samme spørgsmål om
store og små hunde...
Men Ok..

Mit Problem er nok at, når jeg læser punish´s indlæg, desværre besvarer
dem.. og det får man ikke meget ud af´´... og opgiver til sidst... fordi
det ikke fører til noget..
det må jeg så prøvet at lade være med...

> Tja beklager den lidt hårde tone men jeg synes dit indlæg var
> uforskammet udover enhver grænse synes du fortjener svar af samme
> skuffe som du giver ud af ..

Den tager jeg til mig..
Jeg syntes nu ikke, jeg er uforskammet... der er da lidt ironi´´ i det..

Men at skrive at,,
eks.. !! sådan er det bare om man så vil indse det eller ej !

eller................haha ja hvor ved du også meget om hun har ret haha du
har
jo ikke engang læst bøgerne endnu ! så hvad fanden ved du egentlig om
hvem der har ret ? det er jo næsten ikke værd at svare på..

Det her er bare taget fra punish´s indlæg i denne tråd..... det er sku´ da
det samme som at sige, folk der ikke vil lade sig overbevise af mig... er
bare nogen idioter ?

folk kan jo´ sagtens havde en forskellig opfattelse om mange ting... man
kan ikke tvinge folk til og ha´ en anden mening.... uanset om det er rigtigt
eller ej... så må man prøve nogen med andre argumenter.
Hvis ikke.. hvorfor forsætte..

Mvh. Lars...

Fra : René Kofoed

Dato : 07-04-02 15:04

Hej igen .
Det var bestemt ikke ment som et angreb!!

Du skriver meget i NG, og det meste er virkelig godt!!! Du vender mange
ting og tanker, og argumenterer for din mening. LÆS det rigtigt: ROS til
dig.
Men ind imellem har man (generelt, også jeg selv) en tendens til at, gå med
skyklapper, og glemmer at, respekterer andres måde at, have hund på!!
Det ene er ikke mere rigtigt end det andet!!
Jeg træner min hund til konkurrencer, og har nogen gange ikke forståelse for
dem som "bare" har en hund fordi de har lyst.
Men det er ikke rigtigt!! Så længe hunden har det godt og er glad og
tilfreds, så burde vi mennesker også være tilfredse!!!
Håber du forstår hvad jeg mener )
MVH Susanne og Coco.

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 07-04-02 15:36

"René Kofoed" <r-kofoed@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men det er ikke rigtigt!! Så længe hunden har det godt og er glad og
> tilfreds, så burde vi mennesker også være tilfredse!!!

Lader det meste stå ubeskåret .. .flot indlæg .. og vi skal nok alle
som du lige ransage os selv ...
Smil fra Ami

Fra : Waycool Cool

Dato : 06-04-02 09:52

> God fornøjelse med læseriet - man kan hurtig blive "bidt" af det og købe sig
> fattig i bøger.
>
> Hilsen fra
> Lars Kr. Nielsen

Hej Lars

Mange tak for hjælpen!
Tror jeg må igang med at købe mig fattig

/waycool

Fra : Lars

Dato : 06-04-02 18:26

Velbekomme - men husk nu at lufte vovsen en gang imellem.

Skulle du falde over en god titel, må du meget gerne maile.

Jeg kan for øvrigt oplyse, at Landbohøjskolens boglade er gode til at skaffe
bøger hjem fra udlandet og samtidig betydelig billigere og hurtigere end de
almindelige boghandlere.
De importerer selv og sparer derfor grossistledet.
Jeg henter selv derinde (mest af nysgerrighed og for at se om de har andet
"godt" på hylderne) for de har tilbudt at sende direkte hjem til mig.

Hilsen fra
Lars

Fra : René Kofoed

Dato : 07-04-02 10:15

Hej Lars.
Kan man købe Eberhard Trumblers : Dus med din hund 1+2, der igennem.???
Bog & Ide, kan nemlig ikke skaffe flere!!!
MVH
Susanne og Coco.

Fra : Lars

Dato : 07-04-02 19:10

Hej Susanne

Uh - det var et meget specifikt spørgsmål - jeg ved det ikke, men det er
da forsøget værd at ringe (35 28 28 28) - spørg efter boghandelen.

Det sæt jeg har blev købt, da de blev genoptrykt i -96.

De har ISBN nr 87 7245 663 9 og er fra Rhodos Internationalt Forlag for
Videnskab og Kunst

God jagt.

Hilsen
Lars