beskyt en side mod at andre benytter den i~
Fra : Mads Møllegaard @ ww~

Dato : 05-04-02 13:15

hvordan kan subj. opnås ?

pft.

// Mads

Fra : Jonas Astrup - HTML.~

Dato : 05-04-02 13:30

Mads wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> hvordan kan subj. opnås ?

Har du proevet dette:
http://www.html.dk/faq/00001/

Det virker i normale frameset og jeg gaetter paa at det ogsaa
virker i iframes ?

Mvh
Jonas

--
KONKURRENCE PÅ HTML.dk:
fortæl hvordan din drømmeeditor ser ud

Fra : Mads Møllegaard @ ww~

Dato : 05-04-02 13:36

jeps det har jeg kigget lidt på, men problemet er at den side jeg vil
beskytte er normalt i et frame, og der tjekker jeg på parent.location for at
sikre at den ikke benyttes af andre, men i et iframe får jeg en access
denied når jeg prøver at tjekke på dette... og så stopper javascriptet sin
udførelse.

Fra : Jakob Andersen

Dato : 08-04-02 12:45

"Mads Møllegaard @ www.startout.dk" <mads@startout.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sikre at den ikke benyttes af andre, men i et iframe får jeg en access
> denied når jeg prøver at tjekke på dette... og så stopper javascriptet sin

Så skal du jo blot tjekke om siden er i "sit eget" frameset ved at aflæse
parents navn eller URL.

--
Jakob Andersen

Fra : Mads Møllegaard @ ww~

Dato : 08-04-02 13:24

> Så skal du jo blot tjekke om siden er i "sit eget" frameset ved at aflæse
> parents navn eller URL.

i pricippet ja... men det tillader iframe ikke.. man kan ikke se
parent.location fra et iframe!

// Mads

Fra : Jakob Andersen

Dato : 08-04-02 13:48

> i pricippet ja... men det tillader iframe ikke.. man kan ikke se
> parent.location fra et iframe!

Det går da meget fint for mig her:
<http://www.advice.dk/Jakob/iframeparent/>

--