hvordan laver jeg et Javascript der... ??
Fra : kledal

Dato : 05-04-02 09:43

hvordan laver jeg et Javascript der automatisk bytter "Enter" ud
med <br> ??
Problemet er at jeg har et tekstfelt der bliver fyldt ud, og
derefter sendt til en Database, men inden det bliver sendt skal
alle de gange der er blevet trykket "Enter" byttes ud med <br>
(altså bare et break!)
Jeg håber jeg forklarer mig ordenligt og at i kan forstå det.

Mvh Kristian

--
KONKURRENCE PÅ HTML.dk:
fortæl hvordan din drømmeeditor ser ud

Fra : Kim Jensen

Dato : 05-04-02 10:15

> [...]
> derefter sendt til en Database, men inden det bliver sendt skal
> alle de gange der er blevet trykket "Enter" byttes ud med <br>

Det er langt bedre at lave denne konvertering når du igen hiver dine data UD
af databasen. Det du dér skal gøre, er blot at lave en replace på
chr(10)/chr(13) til "

Fra : Kim Jensen

Dato : 05-04-02 10:43

> Det er langt bedre at lave denne konvertering når du igen hiver dine data
UD
> af databasen. Det du dér skal gøre, er blot at lave en replace på
> chr(10)/chr(13) til "

Argh.... der skulle have stået:

....til "<br>"

mvh
Kim Jensen

Fra : Jakob Andersen

Dato : 08-04-02 12:59

"kledal" <kle@imma.dk> skrev i en meddelelse news:a8jo2d$ftb$1@sunsite.dk...
> hvordan laver jeg et Javascript der automatisk bytter "Enter" ud
> med <br> ??

Det er ret simpelt, prøv at kigge på det her:

<head>
<script type="text/javascript">
function HTMLlinieskift(){
tekst = new String('');
tekst = document.getElementById('foo').value;
document.getElementById('foo').value = tekst.replace(/\r\n/gi, "<br
/>");
}
</script>
</head>
<form>
<textarea id="foo" rows="50" cols="50"></textarea>
</form>

> [...]
> derefter sendt til en Database, men inden det bliver sendt skal
> alle de gange der er blevet trykket "Enter" byttes ud med <br>

Hvis dette er tilfældet vil jeg anbefale dig at gøre det på serversiden da
du her er 100% sikker på udførslen selvom javascript måske er slået fra på
klienten. Hvilket sprog bruger du serverside?

Hvis ASP så kig her:
<http://activedeveloper.dk/aspdigital/kapitel6/linieskift.asp>
Hvis PHP så kig her: <http://www.php.net/manual/en/function.nl2br.php>

--