Lige et andet IBM/RAM-spørgsmål...
Fra : [3320] Jacob

Dato : 05-04-02 09:52

I en IBM PIII-maskine sidder der 128 MB Ram af typen "Mosel Vitelic"
PC133U-333-542-A.
På IBM-labelen står der bare 128M 133 MHz 3.3V SDRAM NP.

Er det stadig den gamle sag med IBM-maskiner og Ram, eller kan man putte
hvad som helst i , bare det er SDRAM PC133 eller noget andet alm. der duer?

Mvh Jacob

Fra : sputnik

Dato : 05-04-02 13:39

On Fri, 5 Apr 2002 10:51:43 +0200, "[3320] Jacob" <jacob-x@dk2net.dk>
wrote:

>I en IBM PIII-maskine sidder der 128 MB Ram af typen "Mosel Vitelic"
>PC133U-333-542-A.
>På IBM-labelen står der bare 128M 133 MHz 3.3V SDRAM NP.

det er jo ganske alm. sdram til 133 MHz.

>Er det stadig den gamle sag med IBM-maskiner og Ram, eller kan man putte
>hvad som helst i , bare det er SDRAM PC133 eller noget andet alm. der duer?

Det var i gamle dage, at IBM var de eneste der brugte 5 volts
edo-sdram.

Der kan stadig være visse tvivlsspørgsmål m.h.t. enkeltsidig eller
dobbeltsidig ram, men holder du dig til et bedre mærke som apacer
eller kingston, er der antagelig ingen problemer.

mvh

John

Fra : Peter Schrøder

Dato : 05-04-02 14:29

"sputnik" skrev
> Der kan stadig være visse tvivlsspørgsmål m.h.t. enkeltsidig eller
> dobbeltsidig ram, men holder du dig til et bedre mærke som apacer
> eller kingston, er der antagelig ingen problemer.

Njah...
Enkelte IBM'er er leveret med ECC ram. De kan ikke
mikses med ikke-ECC ram.

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : [3320] Jacob

Dato : 05-04-02 15:26

"Peter Schrøder" <nospample@se> skrev i en meddelelse

> Enkelte IBM'er er leveret med ECC ram. De kan ikke
> mikses med ikke-ECC ram.

Så har jeg et nyt generelt problem: Hvis man sidder med en ramklods og er i
tvivl om, hvilken type det er, hvor kan man så rådføre sig?? Jeg aner f.eks.
ikke hvad ECC-Ram er, men ville jeg kunne se/læse det på dem?

Tak for svar iøvrigt.

Jacob

Fra : [3320] Jacob

Dato : 05-04-02 15:27

"sputnik" <johnknuhtsen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Der kan stadig være visse tvivlsspørgsmål m.h.t. enkeltsidig eller
> dobbeltsidig ram, men holder du dig til et bedre mærke som apacer
> eller kingston, er der antagelig ingen problemer.

Kan du præcisere disse problemer lidt? PFT.

Jacob

Fra : Erik G Christensen

Dato : 05-04-02 19:21

"[3320] Jacob" wrote:

> [...]
> hvad som helst i , bare det er SDRAM PC133 eller noget andet alm. der duer?

Prøv at se på ramproducenternes hjemmesider, de er de bedste til
finde de forskelligheder, der er specielle, og hvor standardram kan
bruges.

--
Regards Erik G. Christensen
Ikke ansvarlig for en ski'