PHP-legeplads
Fra : Peter

Dato : 05-04-02 08:15

Hej

Findes der et sted på nettet, hvor man kan paste PHP-koder ind og derved
teste dem?

Jeg er med på at "farlige" kommandoer naturligvis er deaktiveret.

Når man er et sted uden FTP-adgang og lignende kunne dette være rart.

Hilsen Peter

Fra : Carsten Nielsen

Dato : 05-04-02 10:26

"Peter" <no_spam@no.where> wrote in message

> [...]
>
> Jeg er med på at "farlige" kommandoer naturligvis er deaktiveret.
>
> Når man er et sted uden FTP-adgang og lignende kunne dette være rart.

I USA er der en gratis hjemmeside udbyder, som hedder GeoCities.

Den tillader PHP sider, men roder dem til med reklamer.

Og du kan redigere dine siders HTML kode on-line.

Så hvis du kan leve med at der bonger en drop down reklame ud hver gang
du skifter side, så kan du lægge 15 MB sider og billeder op hos dem.

Der må også være nogle DK værter, der tillader PHP sider.

Med venlig hilsen

Carsten Nielsen

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 05-04-02 13:08

> Findes der et sted på nettet, hvor man kan paste PHP-koder ind og derved
> teste dem?

http://localhost/

Installer apache, php (og mysql) og du er flyvende. Du får mulighed for at
sætte din server op 100% som du selv ønsker det.
Læs evt. http://www.anything.dk/vis_artikler.php?id=1

--
Kristian Risager Larsen
http://www.kezze.dk - mailto:kezze@kezze.dk

Fra : Peter

Dato : 05-04-02 14:17

> Installer apache, php (og mysql) og du er flyvende. Du får mulighed for at
> sætte din server op 100% som du selv ønsker det.
> Læs evt. http://www.anything.dk/vis_artikler.php?id=1

Tak, men hvis man er et sted uden FTP er der stor sandsynlighed for at man
ikke er hjemme og derved ikke har mulighed for hverken at downloade Apache
endsige at installere.

Beklager hvis jeg formulerede mig uklart i første forsøg.
Geocities er dog et oplagt valg, som tidligere beskrevet.

Hilsen Peter

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 05-04-02 15:13

> Tak, men hvis man er et sted uden FTP er der stor sandsynlighed for at man
> ikke er hjemme og derved ikke har mulighed for hverken at downloade Apache
> endsige at installere.

rofl - håber du tager pis på mig
http://tucows.inet.tele.dk/ftpserver95_rating.html

Fra : wheeeeeeee

Dato : 05-04-02 15:22

snip
> Beklager hvis jeg formulerede mig uklart i første forsøg.
> Geocities er dog et oplagt valg, som tidligere beskrevet.

Når du skriver at du er "uden FTP", betyder det så at der er en firewall der
blokerer for FTP eller lignende? For du kan fx sagtens bruge Internet
Explorer til FTP. Bare skriv fx ftp://brugernavn@minserver.dk

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 05-04-02 18:52

On Fri, 05 Apr 2002 16:21:33 +0200, wheeeeeeee wrote:

> Når du skriver at du er "uden FTP", betyder det så at der er en firewall
> der blokerer for FTP eller lignende? For du kan fx sagtens bruge
> Internet Explorer til FTP. Bare skriv fx ftp://brugernavn@minserver.dk

Hvad skulle det hjælpe man bruger jo stadig ftp. Ofte er det dog muligt
at finde de samme filer over http

hilsen Esben

Fra : wheeeeeeee

Dato : 07-04-02 23:01

> Hvad skulle det hjælpe man bruger jo stadig ftp. Ofte er det dog muligt
> at finde de samme filer over http

Han skal sikkert ikke finde filer, men uploade dem til den PHP legeplads han
leder efter. Grunden til at det ikke måtte være med FTP, kunne være fordi
han ikke havde mulighed for at installere en FTP klient.

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 08-04-02 15:52

wheeeeeeee wrote:

> Han skal sikkert ikke finde filer, men uploade dem til den PHP legeplads
> han leder efter. Grunden til at det ikke måtte være med FTP, kunne være
> fordi han ikke havde mulighed for at installere en FTP klient.

Men det er nok lige så sandsynligt at han sidder et sted hvor der er
spærret på port 21(ftp).

--
mvh Andreas Kleist Svendsen

Fra : Peter

Dato : 08-04-02 16:02

> Men det er nok lige så sandsynligt at han sidder et sted hvor der er
> spærret på port 21(ftp).

Præcis - faktisk er der åbnet for port 80, 8080, 25 og 110. Download af .exe
og .zip er ikke muligt pga en proxy.

Derfor er det nødvendigt med et web-interface - evt. blot TEXTAREA, hvor
koden kan pastes ind.

Hilsen Peter

Fra : Dennis Vinther

Dato : 05-04-02 14:56

Peter skrev i news:I9cr8.9$rc.1386@news.get2net.dk

> Hej
>
> Findes der et sted på nettet, hvor man kan paste PHP-koder ind og derved
> teste dem?

http://www.host.sk

Det er russisk, men det er da lykkedes mig at registrere min side

De har (så vidt jeg ved) dog ikke mulighed for at du kan paste kode direkte
ind, men de har:

FTP adgang
MySQL
PHPMyAdmin 2.2.5
PHP 4.1.2

.... så der skulle da være til en start...

P.S.
Du kunne jo også prøve at spørge i news:dk.edb.internet.udbydere.webhotel

--
Aalborg
Erstat NOSPAM med dk i min e-mail

Fra : Dennis Vinther

Dato : 05-04-02 15:29

Dennis Vinther skrev i

> De har (så vidt jeg ved) dog ikke mulighed for at du kan paste kode
> direkte ind,

Du kunne jo skrive et lille scipt som modtog data via en form og gemte det
i en fil (f.eks. test.php) hvorefter du kunne kalde denne fil.

Fra : Peter

Dato : 05-04-02 18:20

> Du kunne jo skrive et lille scipt som modtog data via en form og gemte det
> i en fil (f.eks. test.php) hvorefter du kunne kalde denne fil.

Jeps - det er præcis det jeg ønsker.
Jeg er dog lige begyndt på PHP og at håndtere FileSystemObject (Gammel
ASP-programmør) er lidt mere end jeg kan endnu

Hilsen Peter

Fra : Dennis Vinther

Dato : 05-04-02 15:58

Dennis Vinther skrev i

Jeg prøver lige igen... det ser ikke ud til at min første besked gik
igennem...

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 05-04-02 17:38

> Du kunne jo skrive et lille scipt som modtog data via en form og gemte det
> i en fil (f.eks. test.php) hvorefter du kunne kalde denne fil.

Og glem nu ikke at beskytte denne fil, fx med password

Fra : wheeeeeeee

Dato : 05-04-02 15:22

http://friserverplads.dk/