den sidste aftenflaske-hvor meget
Fra : mimi

Dato : 05-04-02 04:26

Hejsa
Min søn er begyndt at vågne kl. 3.30-4.00 om natten, og det irrrierterer
mig selvfølgelig for så kan jeg slet ikke hænge sammen om dagen. Jeg tror
måske han vågner fordi han ikke får mad nok om aftenen inden sovetid. Han
får kun et enkelt bryst. Det mætter nok ikke længere. Jeg har prøvet at
give ham bryst med det samme han vågner på disse umenneskelige tider, men
han vil bare ikke sove igen. Nu vil jeg prøve at give ham en flaske med
mælk istedet for, men hvor meget skal jeg give ham? Han er 9 mdr. ER der
iøvrigt nadre der har prøvet lignende? Han har lige været syg og det er
derefter dette mønster i de sidste dage har taget til. Kan det have et
sammenhæng?
Knus fra mimi

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 05-04-02 14:43

mimi wrote:

> Hejsa
> Min søn er begyndt at vågne kl. 3.30-4.00 om natten, og det irrrierterer
> mig selvfølgelig for så kan jeg slet ikke hænge sammen om dagen.

Det er da ikke noget, begge mine vågnede hver anden time. Den store på 4
begyndte at sove igennem da han var 3. Den lille på snart 3 somer ikke
konsekvent igennem endnu.

> [...]
> han vil bare ikke sove igen. Nu vil jeg prøve at give ham en flaske med
> mælk istedet for, men hvor meget skal jeg give ham? Han er 9 mdr.

Har du overvejet at prøve med vælling før sengetid. Det mætter helt
fantastisk og så smager det ikke helt som dig. Hvis du starter med
flasken med mælk i er det ikke sikkert at han gider at blive ammet mere,
da det flyder meget lettere fra flasken. Mht mængden så start med at
lave en hel flaske og se hvor meget han vil have, så har du da lidt at
rette dig efter. Held med det.

Med venlig hilsen
Marianne Feddersen

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 08-04-02 08:51

mimi wrote:

> [...]
> iøvrigt nadre der har prøvet lignende? Han har lige været syg og det er
> derefter dette mønster i de sidste dage har taget til. Kan det have et

Er du sikker på, at der reelt er tale om sult og ikke bare en
"jeg-vil-have-min-mor"-refleks?

Prøv at lade farmand tage tjansen alene et par nætter eller 5.

Vi gør det med mellemrum, når sønnike er blevet for afhængig af sin
natbab. Når mor ikke er i nærheden kan han af en eller anden grund
sagtens sove igennem, og så gælder det bare om at få etableret det som
en rytme. Og så holde fast.

Kristian Damm Jensen | Feed the hungry at www.thehungersite.com
kristian-damm.jensen@cgey.dk | Two wrongs doesn't make a right,
ICQ# 146728724 | but three lefts do.

Fra : mimi

Dato : 08-04-02 18:24

Hej
Nej, det er sult, for han plejer ikke at få bryst om natten og plejer
derfor at sove fint. Nu har jeg givet ham majsvælling tre nætter og han har
bare sovet så godt. Så det var åbentbart det der skulle til.
Knus fra Mimi

Kristian Damm Jensen <kristian-damm.jensenRE@MOVEcgey.com> wrote in