trådløst problem logitech itouch og optica~
Fra : ingeborg jacobsen

Dato : 05-04-02 01:34

Hej ng,
Jeg er den "lykkelige" indehaver af et trådløst itouch logitech tastatur
og en trådløs logitech mouseman optical.
Styresystem winxp.
Mit tastatur virker kun en gang imellem, ellers har jeg den tort at få
"keyboard failure"
og jeg er ikke sikker på om der er xp's skyld eller det er fordi jeg har
blandet mine produkter
(det er ikke den mus, der hørte med).
Jeg har installeret drivere fra logitech til win xp. specifikt for dette
tastatur og denne mus.
Men er det mit OS der knudrer eller er det noget andet, da det sker under
opstart.
Jeg har et tyan tiger s2460 bundkort med 2 athlon MP (1400+) phoenix bios og
AMD 760 MPchipset.
Jeg prøver at poste i hardware først da jeg ikke er helt sikker på om det er
et windows problem
eller et hardware problem eller bare en sædvanlig fejl 40.
Skrevet på mit gamle tastatur - der aldrig svigter.
Hilsen,
Ingeborg

Fra : Madsen

Dato : 05-04-02 02:01

ingeborg jacobsen skrev:

> Mit tastatur virker kun en gang imellem, ellers har jeg den tort
> at få "keyboard failure"

[snip]

> Men er det mit OS der knudrer eller er det noget andet, da det
> sker under opstart.

Under opstart af Windows eller under opstart af pc'en inden Windows er
startet?

Madsen.

Fra : ingeborg jacobsen

Dato : 06-04-02 01:29

> Under opstart af Windows eller under opstart af pc'en inden Windows er
> startet?

Ja, det var lidt dårligt formuleret - det er under opstart af pc'en inden
windows starter.
Det er vel POST det hedder?!
hilsen,
Ingeborg

Fra : Madsen

Dato : 06-04-02 01:42

ingeborg jacobsen skrev:

> Ja, det var lidt dårligt formuleret - det er under opstart af
> pc'en inden windows starter.
> Det er vel POST det hedder?!

Ja, hvis det er på den sorte skærm lige efter opstart at den siger
det så er det sikkert din BIOS der melder fejl. BIOS leder efter
et tastatur under opstart og kan stilles til at stoppe med en fejl-
meddelelse hvis den ikke finder det. Det er nok det der sker, tror
jeg.
Siden du kan bruge det gamle tastur uden problemer så kunne det vel
også tyde på at det er dit logitech Itouch der ikke kan findes.
Det kunne godt tænkes at være modtageren den er gal med. Måske
ledningen eller stikket. Svært at sige, men det er ikke WinXP hvis
den melder fejl så tidligt i opstarten.

Madsen.

Fra : ingeborg jacobsen

Dato : 06-04-02 23:25

> [...]
> Det kunne godt tænkes at være modtageren den er gal med. Måske
> ledningen eller stikket. Svært at sige, men det er ikke WinXP hvis

Det kan være de ydre rammer det er gal med, fordi nogle gange finder
computeren tastaturet og det fungerer de næste 3 gange, så hopper det fra
igen
Musen som er på samme kontrol er der ingen probl. med.
De sidder/sad på hver sin kanal. Min bios er ganske rigtigt sat op til at
stoppe ved keyboard fejl - son standard tror jeg. Vi har et par ekstra
computere i hjemmet, så jeg må jo se om nissen flytter med.
Jeg poster evt. løsning senere - tak for hjælpen.
hilsen,
ingeborg

Fra : Madsen

Dato : 07-04-02 01:53