FreeBSD GUI
Fra : Lars

Dato : 04-04-02 23:12

Halløj
Findes der et GUI til FreeBSD jeg tænker på et hvor man kan løse
administrative opgaver ?

Lars

Fra : Jess Bring-Larsen

Dato : 05-04-02 06:45

Lars,

www.webmin.com

Jess

Fra : Lars Nedergaard

Dato : 05-04-02 07:12

"Jess Bring-Larsen" <moser36@hotmail.com> wrote in message

> Lars,
>
> www.webmin.com
>

> Jess

Det ligner noget jeg lige har brug for men hvilken fil skal jeg
dpwnloade ?
Jeg har hentet en ver. til Redhat for lige at prøve den af på min egen
Linux box først, virker den også på Freebsd ?

Lars

Fra : J. Martin Petersen

Dato : 05-04-02 07:44

"Lars Nedergaard" <lane@jubiipost.dk> writes:

> Det ligner noget jeg lige har brug for men hvilken fil skal jeg
> dpwnloade ?

Du kan installere den fra ports-træet, det er meget lettere.
--
J. Martin Petersen "Atter springer gnuerne ud i vandet..."

Fra : Lars Nedergaard

Dato : 05-04-02 10:48

>SNIP
> Du kan installere den fra ports-træet, det er meget lettere.

Okay
Øh nå ?????

Forvirret Windows bruger
Lars

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 05-04-02 10:53

"Lars Nedergaard" <lane@jubiipost.dk> wrote in message

> Okay
> Øh nå ?????

/usr/ports er en rar ting [tm]
man ports er din ven

/Dennis

Fra : Anders Christensen

Dato : 05-04-02 11:03

i /stand/sysinstall er der det default der følger med FreeBSD
"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:iuer8.10920$iY5.509131@news010.worldonline.dk...

Fra : Jesper Skriver

Dato : 05-04-02 17:36

On Fri, 5 Apr 2002 09:47:31 +0000 (UTC), Lars Nedergaard wrote:

> Okay
> Øh nå ?????

Bliv root, skriv

su -

Herefter skifter du til

cd /usr/ports/sysutils/webmin

og installer

make install

Du skal være forbundet til Internet når du gør det, ellers kan du
downloade

Alternativt kan du downloade

ftp://ftp.dk.freebsd.org/pub/FreeBSD/ports/packages/All/webmin-0.93_1.tgz

og herefter

pkg_add webmin-0.93_1.tgz

--
Jesper Skriver, CCIE #5456