Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Bliver dette betragtet som privatkørsel ?
Fra : cjt

Dato : 04-04-02 23:04

Hej!

Jeg skal til at arbejde for et firma - jeg skal køre lidt rundt for dem og
ordne flere forskellige netværk!

Jeg starter hjemme og slutter mine ruter hjemme?

Jeg tager firmabilen hjem og hen på arbejde?

Bliver dette betragtet som privatkørsel ?

Hvis jeg ikke kører rundt i den privat - men det kun er frem til job og
hjem -
kan det så ikke betragtes erhvervsmæssigt!

Eller bliver det betragtet som "fri bil" skattemæssigt!

Best regards
Carsten

Carsten J. Thomsen
Denmark / 2630 Taastrup

e-mail: cajuth@worldonline.dk

Fra : Carl Munk

Dato : 06-04-02 00:58

"cjt" <cajuth@worldonline.dk> wrote in message

> Jeg tager firmabilen hjem og hen på arbejde?

Jeg læser det at du er lønnet ansat i dit firma stiller en bil til
rådighed for dig, den bliver du beskattet af dvs. trukket i løn hver
måned. Firmaet betaler
alle driftsudgifter ifm. bilen.
Hvis den er på gule plader, må du ikke køre rundt i den privat !

Du kan IKKE derudover fratrække befordringsudgift til-fra arbejde !

Fra : cjt

Dato : 06-04-02 17:11

Jeg har ikke fået bilen endnu... Jeg ved ikke om jeg skal kræve den på gule
plader???

Det hele virker lidt uklart!

Firmaet stiller bil til rådighed

Firmaet, som jeg er ansat i, stiller bil til rådighed for kørsel frem og
tilbage på arbejdet.
Jeg får atlså dækket min transport frem og tilbage til jobbet... jeg trækker
selvfølgelig ikke befordring fra på selvangivelsen.

Firmaet trækker mig ikke på nogen måde i min løn for brug af bilen, blot jeg
lover kun at bruge den til frem/tilbagekørsel (intet andet)!
Derfor bruger jeg ikke bilen privat!

Men der er jo noget med at man bliver beskattet af privatkørsel.

Vil tranport frem og tilbage på arbejdet blive betragtet som pribatkøfrsel,
så det bliver opfattet og beskattet som fri bil, selv om jeg har lovet
arbejdsgiver kun at bruge den til frem/tilbagekørsel!

Mange hilsner fra

Carl Munk <carl@munk.dk> skrev i

Fra : Erik G Christensen

Dato : 06-04-02 18:19

cjt wrote:

> [...]
>
> Jeg starter hjemme og slutter mine ruter hjemme?
>
> Jeg tager firmabilen hjem og hen på arbejde?
>
> Bliver dette betragtet som privatkørsel ?

Jeg har ikke lige tjekket denne kombination konkret, men svjh må du
uden problemer køre op til 60 dage til samme sted, før det bliver
anset som privat.

> Hvis jeg ikke kører rundt i den privat - men det kun er frem til job og
> hjem - kan det så ikke betragtes erhvervsmæssigt!

Som du selv har nævnt det, lav en underskrevet erklæring til firmaet
om, at du ikke må, og ikke vil køre privat.

Og så et lille triks, der muligvis kan bruges :
Har du noget særligt udstyr, fx. reserve ups - server - testudstyr
eller andet, du altid bør have med, hjælper det gevaldigt på at
sikre mod skattevæsenets misforståelser.

Men det er desværre hvad jeg kalder et misundelsesområde, og
det er overskueligt, så det bliver tit tjekket.

Det er godt, at VS-ordningen ikke er lige så overskuelig.

--
Regards Erik G. Christensen
Ikke ansvarlig for en ski'

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 06-04-02 20:22

> [...]

>hjem -
>kan det så ikke betragtes erhvervsmæssigt!
>
>Eller bliver det betragtet som "fri bil" skattemæssigt!

For at undgå beskatning af bilsen skal følgende regler være opfyldt:

1. Der er indgået skriftlig aftale med firmaet om at bilen ikke bruges
privat

2. Der føres en nøjagtig køreborg

3. Kørsel til firmaet eller dets afdelinger højst en gang om ugen

4. Der ejes en rimelig privatbil.

--
Regards/Med venlig hilsen
Michael Rasmussen, Denmark

Fra : Erik G Christensen

Dato : 06-04-02 20:36

Michael Rasmussen wrote:

> 3. Kørsel til firmaet eller dets afdelinger højst en gang om ugen

Den har jeg aldrig hørt om før, har du en henvisning ?

--
Regards Erik G. Christensen
Ikke ansvarlig for en ski'

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 07-04-02 10:16

Erik G Christensen <egc@FJERNpost1.tele.dk> wrote:

>Den har jeg aldrig hørt om før, har du en henvisning ?

Yep, det er en PDF-fil:

http://www.danske-saelgere.dk/Pdf/JURPJESE01.PDF
--
Regards/Med venlig hilsen