php eksekvering fra dospromt
Fra : Morten Toft

Dato : 04-04-02 21:54

hejsa,

vil gerne eksekvere php filer via en dospromt som fx. php.exe test.php,
hvilket også forløber helt problem frit.

men jeg vil gerne eksekvere scriptet med lidt parametre som fx
test.php?id=1, men her opstår problemet idet dette jo ikke er et filnavn. så
mit spørgsmål er hvordan jeg kan overføre variabler til scriptet når jeg
eksekvere det i dos med php.exe

på forhånd tak

morten

Fra : Christian Joergensen

Dato : 04-04-02 22:45

On Thu, 04 Apr 2002 22:54:27 +0200, Morten Toft wrote:
> [...]
> filnavn. så mit spørgsmål er hvordan jeg kan overføre variabler til
> scriptet når jeg eksekvere det i dos med php.exe

Tag et kig på følgende numeriske array: $_SERVER["argv"].

Key 0 indeholder navnet på scriptet og de følgende de forskellige
parametrer.

I følgende tilfælde vil det være således:

   php test.php flaf

   0 => "test.php"
   1 => "flaf"

--
Christian Jørgensen | Use the Source, Luke!
http://www.razor.dk |

Fra : Morten Toft

Dato : 04-04-02 23:21

takker