Ekstra strømforsyning
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 04-04-02 22:07

Når man skal bruge en ATX-strømforsyning uden at forbinde den til
motherboardet skal man lave en kortslutning i stikket, der ellers ville gå i
motherboardet. Men hvilke ledninger der det der skal kortsluttes ?

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : Leony

Dato : 04-04-02 23:31

"Michael Lund Sørensen" <hold-diskussionen-i@nyhedsgruppen-tak.dk> skrev i
en meddelelse news:ig3r8.10453$iY5.491906@news010.worldonline.dk...

> Når man skal bruge en ATX-strømforsyning uden at forbinde den til
> motherboardet skal man lave en kortslutning i stikket, der ellers ville gå
> motherboardet. Men hvilke ledninger der det der skal kortsluttes ?

Den grønne skal forbindes til en af de sorte.
http://www.virtual-hideout.net/guides/atx_psu_mods/index.shtml

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Allan Beach Jensen

Dato : 05-04-02 08:00

Hvis man skal bruge PSU1 til Mobo og PSU2 til f.eks. HD, fans mm. er det så
vigtigt at man forbinder begge PSU til hinanden (stel)?

Yours Faithfully
Allan Beach
DK 4000 Roskilde

Leony skriver:

Fra : Leony

Dato : 05-04-02 09:47

"Allan Beach Jensen" <admin@freestyle.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis man skal bruge PSU1 til Mobo og PSU2 til f.eks. HD, fans mm. er det

> vigtigt at man forbinder begge PSU til hinanden (stel)?

Det tror jeg ikke har nogen betydning, men jeg er ikke elektriker så jeg
skal ikke sige det.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 05-04-02 11:05

Tak til jer begge to.

Jo jeg vil kortslutte to sorte ledninger fra hver strømforsyning, men IKKE
de gule og røde (det må man ikke).

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : Kim Thomsen

Dato : 05-04-02 11:44

"Michael Lund Sørensen" <hold-diskussionen-i@nyhedsgruppen-tak.dk> wrote in
message news:uFer8.10921$iY5.509256@news010.worldonline.dk...
> Tak til jer begge to.
>
> Jo jeg vil kortslutte to sorte ledninger fra hver strømforsyning, men IKKE
> de gule og røde (det må man ikke).
>
> --

Det sker automatisk hvis man skruer begge psu'erne i kabinettet (af metal),
da der er forbindelse mellem sort og selve psu-kabinettet/boksen. Så det
skal man slet ikke tænke på.

Mvh Kim Thomsen

Fra : Allan Beach Jensen

Dato : 05-04-02 23:31

Problem>>>
Mit nye kabinet vil kun bestå af træ (MDF)!!! så derfor ville det jo være surt
hvis man skulle og så ikke....
Men kan se på det hele at jeg nok skal banke en stel ledning imellem dem for at
være på den sikre side

//Allan Beach

Kim Thomsen skriver:

Fra : Erik G Christensen

Dato : 05-04-02 19:14

"Michael Lund Sørensen" wrote:

> Jo jeg vil kortslutte to sorte ledninger fra hver strømforsyning, men IKKE
> de gule og røde (det må man ikke).

Gør du så også det ved strømforsyningerne uden for kabinettet ?

Jeg har da et par PC*r med mere en fire eksterne strømforsyninger,
og (selvom elektrikerne påstår det er ligegyldigt), så sikrer
jeg blot at fase og nul er samme sted ved hjælp af jordstik.

--
Regards Erik G. Christensen
Ikke ansvarlig for en ski'

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 05-04-02 22:00

> [...]
> og (selvom elektrikerne påstår det er ligegyldigt), så sikrer
> jeg blot at fase og nul er samme sted ved hjælp af jordstik.

Det har jeg ikke nogen idé om! Skal jeg det?

Lavvolt siden er jævnspænding og hvis de har fælles nulpunkt burde det vel
være godt nok. Som nævnt blander jeg ikke 5 og 12 volt spændingerne, men
lader den ekstra strømforsyning drive nogle harddiske, blæsere og CD/DVD
drev alene.

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen