Hvorfor kommer der ikke noget ind i MySQL ~
Fra : Thomas Jensen

Dato : 04-04-02 20:33

Hej,

Jeg har problemer med nedenstående.
Det er ment som en check af data side, før de smides ind i databasen og
samtidig skal $ialt variablen regnes
ud, udfra forgående side hvor man har indtastet info.
Ved linierne echo står der godtnok alle de værdier jeg har indtastet før,
men når jeg submitter dem med nedenstående kommer der nuller i alle de
felter der er oprettet som INT. I resten er der ikke noget (tomt?)
hjælp!!!!
thomas
<?
$ialt=$farve+$aroma+$smag+$helhed;
echo "du har indtastet:<br>";
echo "navn:'$navn'<br>";
echo "vinnavn:'$vinnavn'<br>";
echo "Årgang:'$aargang'<br>";
echo "farve:'$farve'<br>";
echo "aroma:$aroma<br>";
echo "smag:$smag<br>";
echo "helhed:$helhed<br>";
echo "ialt:$ialt<br>";
echo "butik:$butik<br>";
echo "pris:$pris<br>";
echo "kommentar:$kommentar<br>";
?>

<form action="<? echo $php_self ?>">
er dette korrekt?<br>
<input type="submit" name="add_wine" value=" - OK - ">
</form>
<?

if($add_wine) {
mysql_connect("localhost","user","pw");
mysql_select_db("db");
$query = mysql_query("INSERT INTO vinklub (navn, vinnavn, land, aargang,
farve, aroma, smag, helhed, ialt, butik, pris, kommentar)" . "VALUES
('$navn','$vinnavn','$land','$aargang','$farve','$aroma','$smag','$helhed','
$ialt','$butik',$pris,'$kommentar')");
echo "Din vin er tilføjet. Tilføj flere eller vis vin-udvalget <a
href=\"hent_pers.php\">her.</a>";
}
?>
</BODY>
</HTML>

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-04-02 09:12

"Thomas Jensen" <kingsarl@hotmail.com> skrev:

> [...]
> kommer der nuller i alle de felter der er oprettet som INT. I
> resten er der ikke noget (tomt?) hjælp!!!!

Prøv at samle din SQL i en variabel inden du kører forespørgslen.
Så kan du nemt lave debug ved at skrive SQL-variablen ud.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : -Martin-

Dato : 06-04-02 17:37

On Thu, 4 Apr 2002 21:33:27 +0200, "Thomas Jensen"
<kingsarl@hotmail.com> wrote:

[SNIP]

Det er fordi du sender kun det fra formen af .. og da formen ikke
indeholder alle variablerne bliver det lidt svært :)

Du kan lave det ved at sige:

<input type='hidden' name='vinnavn' value='$vinnavn'>

På ALLE de felter du ønsker skal med i databasen... Besværligt men det
er den eneste måde du kan gøre det på.

Ellers så ska du lege med en masse arrays osv. dog mere om det i php
gruppen :)