Freden har sænket sig...
Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 04-04-02 19:32

Ja det er nu ikke jule- eller påskefreden, men derimod en regulær
katte-våbenhvile vi har fået.

Vi har længe haft problemer med vores tre hunkatte, hvor to hele tiden
skulle rotte sig sammen og prøve på at mobbe-myrde den tredie. Det gik
med mellemrum meget hårdt for sig, og da "offeret" var Lille-Fie på blot
to kg, måtte vi altså holde kattene fra hinanden. Problemerne har stået
på siden sidste sommer, og da vi i efteråret flyttede i hus, endte
Lille-Fie simpelthen i exil, næsten helt for sig selv. Vi har også tre
hankatte, som tog alle skærmyslerne med ophøjet ro, og som heldigvis
kunne være godt selskab for Fie, når de to andre hystader nu ikke kunne
være i stue med hende. Tit tænkte jeg på at finde et nyt hjem til
hende, men kunne slet ikke forestille mig at nogen kunne give sådan en
fin og sky lille dame det helt rigtige hjem.

For en lille måneds tid siden måtte jeg skride til handling. Fie var
simpelthen uden selskab for meget af døgnet. Fluks kom hendes
transportkasse/gemmested frem fra badeværelset og ud i entreen. En stor
skål tun (hendes favorit-spise) blev sat på gulvet og vi observerede så
spændt fra det skjulte. Og tænk engang: Fie kom ned for at spise, og det
gjorde de andre katte også, der var lidt knurren og brummen, men ingen
seriøse uoverensstemmelser. Fra nu af boede Fie så i entreen, og
kattenes mad blev stillet på borden lige ved siden af hendes kasse. Nu
skulle de to hystader så op på "hendes" bord for at få mad.

Det går over al forventning. Et par små slagsmål er det blevet til, men
det lader til at rangordenen nu er sat på plads, noget de bare slet ikke
kunne finde ud af sidste år. Tænk at der skulle gå næsten et helt år fra
vi fik de to hunkatte fra et hjem der skulle af med dem, og til de faldt
helt i hak med vores egen hunkat. Det har været irriterende og surt, og
sikkert ret trist for Fie til tider, men nu synes jeg det er det hele
værd, når jeg ser dem sidde side om side ved madskålen. Og tænk jeg var
ved at skille mig af med hende!

Moralen må være...katte er stædige, det gælder bare om at være mere
stædig end dem!
Lille-Fie og de andre kan som sædvanligt ses her: http://www.kishka.dk

Hilsen Dorthe og tøserne (Fie, Emma og Mathilde)

Fra : Birgitte Krogh

Dato : 05-04-02 19:31

Hej Dorthe!

Dejligt at høre en solstrålehistorie fra det virkelige liv.

Hilsen Birgitte