den første sygdom
Fra : mimi

Dato : 04-04-02 18:43

Hejsa
Min søn på 9 mdr. har nu for første gang været virkelig syg med 40 i feber
i 5 dage, hvor temperaturen svingede op og ned, og han bare ikke gjorde
andet end at græde og ligge på mit bryst og putte. Godt jeg har orlov, for
hvad i alverden gør man hvis det sker og man arbejder? Han er stadig ikke
frisk, fordi han oven i det hele har fået en væmmelig hoste og en masse
snot, så det både gør ondt i hals og næse. Vil næsten kun indtage flydende
mad, og plejer ellers altid at spise alt. Men jeg tror det er fordi han har
ondt i halsen. Men puha, hvor har det været hårdt at stå model til, og han
lykkedes også at smitte mig, men heldigvis har det kun varet nogle få dage.
Hvad har i andre gjort ved jeres barns første sygdom,hvordan reagerede
jeres barn, og var i ligeså forvirrede og synes det var ligeså hårdt som
jeg.? Jeg frygter virkelig når han bliver syg igen, selvom jeg godt ved der
kommer mange af de ture.
mvh en udmattet mor

Fra : Lizzie Hansen

Dato : 04-04-02 21:55

Hej mimi
ja det kan jeg godt huske, jeg har en datter på lidt over 2 år, jeg regner
med at du har taget det meste af din søn`s tøj af den er den måde man slår
feber ned på hos små børn, har han været hos lægen, min datter har lige fået
lungebetændelse på venstre lunge, men du kan ikke se at hun er syg, hun går
og leger som om der ikke er noget galt.
Men den første gang Sofie var syg også med snue og ondt i halsen var det
også mit bryst/mave der kun godt nok, jeg har heldigvis en lænestol der
ligner stresless (men billigere) og den kan anbefales når man skal sidde op
og sove, jeg prøvede det i 14 dage, men de små bliver bedre til at give
udtryk for hvor det gør ondt med tiden, så du kan glæde dig til lidt bedre
tider ang. sygdomme.
hilsen Lizzie

Fra : FishOnAstick

Dato : 04-04-02 22:11

Hej

Her hos os, er det mig som vores datter kommer til når hun har det skidt. Og
da vores datter kun er 13 mdr. kan jeg sagtens huske første gang hun blev
syg.

Hun var ca. 7 mdr. og hun var begyndt at hulke sent om aftenen. Der var ikke
rigtigt noget at mærke på hende, så jeg tog hende op og puttede hende ned
under min dyne istedet. Så faldt vi begge i søvn, men ikke mange minutter
efter vågnede hun igen og græd hjerteskærende.

Da min kone åbenbart kan sove fra en mindre verdenskrig, var resultatet at
jeg stod op med hende kl. lort om natten og gik rundt med hende. Jeg syntes
hun blev mere og mere varm, så til sidst tog jeg hendes temperatur og da den
var rimelig høj, ringede jeg til vagtlægen.

"Tag noget af hendes tøj af og giv hende 5ml børnepermol" var svaret.
Forsætter det i morgen, så kontakt jeres egen læge.

Som sagt så gjort. Men det blev en lang nat, for selv om feberen faldt, så
havde hun det stadigvæk skidt og med god grund. Hun havde nemlig fået en
lungebetændelse !

Siden er meget vand løbt i åen og vi har nu været igennem adskillige nætter
( Det kommer altid om natten ) med tand frembrud, lungebetændelse, mellemøre
betændelse, virusser og forkølelser.

Tro mig, uanset hvor meget man prøver, så bliver man lige forskrækket, ked
af det og helt ud af sig selv - hver gang.
Jeg tror, at for os, er den eneste forskel, at vi ikke længere ringere til
vagtlægen hver 10 minut

Og med hensyn til udmattelsen ? Har du ligeså svært ved at give slip på
guldklumpen som vi har ?
Gør det alligevel. Vi havde et par venner, som kort tid efter hendes første
lungebetændelse, kom uanmeldt en aften. De havde 2 bio billetter med i
hånden og en pladsreservering på den lokale pizzabar. Vi kunne bare se at
komme af sted. De skulle nok passe datteren !

Personligt tror jeg, at de 3½ time den aften var med til at redde vores
ægteskab. Nøj hvor vi var nedslidte !

Bedste hilsner fra en mand, som er så heldig at både konen og datteren lader
ham være den far han gerne vil være.

Kim